Σε νέα φάση μπαίνει το “σήριαλ” κρίσεων στελεχών εκπαίδευσης , καθώς οι ενστάσεις των υποψηφίων Συμβούλων Εκπαίδευσης, έπεσαν σαν “βροχή” στο υπουργείο Παιδείας .
Σε σχετική ερώτηση του esos το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι κατατέθηκαν 950 ενστάσεις σε σύνολο 2.280 υποψηφίων.
Ωστόσο ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι στο αίτημα του esos να δοθούν τα στοιχεία ενστάσεων ανά Συμβούλιο, το υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε να μας τα κοινοποιήσει.
Η προθεσμία υποβολής ενστάσεων κατά των πινάκων μοριοδότησης των προσόντων, έληξε προχθές Τετάρτη 5 Οκτωβρίου.
Ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός των ενστάσεων απ ότι φαίνεται θα πάει πίσω και την ημερομηνία ανακοίνωσης των οριστικών πινάκων μοριοδότησης και του προγράμματος συνεντεύξεων.
Από τις 113 ενστάσεις έγιναν δεκτές οι 95
Υπενθυμίζεται ότι από τους 113 ενστάσεις κατά των μη δεκτών πινάκων που έγιναν υποψήφιους Συμβούλους Εκπαίδευσης έγιναν δεκτές οι 95.
Πρόκειται, ίσως για το μοναδικό “διαγωνισμό” του υπ. Παιδείας, που γίνονται σε τέτοιο ποσοστό δεκτές ενστάσεις.
Σημειώνεται πως οι μη δεκτοί υποψήφιοι ήταν 183 υποψήφιοι για λόγους ξένης γλώσσας μη κατάθεσης άλλων στοιχείων όπως προυπηρεσίας, Πιστοποιητικών ΤΠΕ , διδακτικής υπηρεσίας κλπ.
Έτσι, μετά από αυτή την εξέλιξη , οι δεκτοί υποψήφιοι από τους 2.185 του προσωρινού πίνακα αυξήθηκαν στους 2.280.
Η Συνέντευξη καταλαμβάνει τα 20 απο τα 75 μόρια
Η Συνέντευξη από τα μέλη των Συμβουλίων Επιλογής τα οποία διορίστηκαν από την υπουργό Παιδείας, θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην επιλογή των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Τα γενικά κριτήρια επιλογής κατ΄εξαίρεση σε αυτές τις επιλογές αποτιμώνται με 75 μόρια κατ’ ανώτατο όριο (σ.σ. το κριτήριο αξιολόγησης των υποψηφίων δεν μοριοδοτείται), εκ των οποίων μέχρι και τα 20 οι υποψήφιοι τα λαμβάνουν στη Συνέντευξη.
Ποια είναι τα προσόντα τα οποία θα κριθούν στη Συνέντευξη
Το κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου αποτιμάται με είκοσι (20) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Για την αποτίμηση του εν λόγω κριτηρίου διενεργείται προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής, η οποία μαγνητοφωνείται.
Μέσω της συνέντευξης εκτιμώνται η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου, η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας, η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, καθώς και οι γνώσεις και οι ικανότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης στελέχους, ενώ συνεκτιμώνται τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητας κάθε υποψηφίου.
Για τη διεξαγωγή της συνέντευξης, αξιοποιείται μελέτη περίπτωσης από τράπεζα θεμάτων, την οποία καλείται να πραγματευτεί ο υποψήφιος.
Υπεύθυνη για την προετοιμασία της τράπεζας θεμάτων είναι η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., η οποία επικουρείται από το Ι.Ε.Π..
Η διαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
α) προετοιμασία του υποψηφίου στη μελέτη περίπτωσης, την οποία επιλέγει τυχαία από ένα σύνολο μελετών περίπτωσης και
β) παρουσίαση από τον ίδιο του θέματος της μελέτης περίπτωσης και ερωτήσεις των μελών του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής προς τον υποψήφιο. Κατά τον χρόνο της προετοιμασίας του υποψηφίου πραγματοποιείται εισήγηση από μέλος του συμβουλίου επιλογής σχετικά με τον φάκελο υποψηφιότητας του υποψηφίου.
Τα στοιχεία που συνεκτιμώνται κατά τη συνέντευξη αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες ως εξής:
α) η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου: πέντε (5) μονάδες,
β) η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας: πέντε (5) μονάδες και
γ) η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, καθώς και οι γνώσεις και οι ικανότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης στελέχους: δέκα (10) μονάδες.
Το συμβούλιο επιλογής δύναται, με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση, να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων της διεκδικούμενης θέσης στελέχους.