Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΑΣΠΑΙΤΕ: Γιατί δεν αποτελεί Πανεπιστημιακό ίδρυμα ή έστω Αυτόνομη Σχολή;

12 Απριλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Αδικία με την ΑΣΠΑΙΤΕ: Είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα και πιθανόν στην Ευρώπη, που δεν είναι Πανεπιστήμιο ή έστω που δεν έχει ενταχθεί ως Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα

Η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατέθεσε εκ νέου, σήμερα, ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως, μαζί με τον Χρήστο Γκόκα, Βουλευτή Άρτας και Υπεύθυνο Τομέα Υποδομών και Μεταφορών του Κινήματος Αλλαγής, με θέμα τη συνεχιζόμενη αδικία της μη πανεπιστημιοποίησης της η οποία ενδεχομένως, να είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα και πιθανόν στην Ευρώπη, που δεν είναι Πανεπιστήμιο ή έστω που δεν έχει ενταχθεί ως σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Με την υπ’ αρ. πρωτ. 5054 Ερώτηση, στις 12/03/2021, σας επεσήμανα την αδικία της μη πανεπιστημιοποίησης της ΑΣΠΑΙΤΕ, επισημαίνοντας ότι, στο έλλειμμα της παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η ΑΣΠΑΙΤΕ, που ιδρύθηκε το 2002 ως διάδοχος της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε., αποτελεί μια όαση για περισσότερα από 60 χρόνια, διατηρώντας μια μακρά παράδοση δυναμικής παρουσίας στα ακαδημαϊκά δρώμενα της χώρας.

Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι αναγνωρισμένη ως παιδαγωγική καθηγητική σχολή και χιλιάδες πτυχιούχοι της έχουν στελεχώσει ως εκπαιδευτικοί τις σχολικές μονάδες κυρίως της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια), αποτελώντας τον κύριο κορμό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας μας, ενώ έχει συμβάλει τα μέγιστα στο επιστημονικό πεδίο της Μηχανικής.

Παρά όμως τη σημαντική προσφορά της στο πεδίο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ιδιαίτερα σημαντική αποστολή της ως τεχνολογική και παιδαγωγική σχολή και ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, που για την ανάπτυξη της χώρας απαιτούνται τομές στον χώρο της εκπαίδευσης, με την στροφή της εκπαιδευτικής πολιτικής προς την τεχνική, τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση, η ΑΣΠΑΙΤΕ, μετά τον νόμο Γαβρόγλου και την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια, παραμένει το μοναδικό ΤΕΙ στη χώρα και μάλιστα 5ετούς φοίτησης που δεν έχει πανεπιστημιοποιηθεί ακόμα.

Τα μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ, τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και φοιτητές της, έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ανισότητες ανάμεσα σε εκείνους και στα μέλη άλλων ΑΕΙ της χώρας. Δεν τους επιτρέπεται από τη Διοίκηση του Ιδρύματος να οργανώσουν διδακτορικές σπουδές, δεν έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με ίσους όρους ερευνητικά προγράμματα λόγω της υποβάθμισης της οργανωμένης έρευνας στο Ίδρυμα, ενώ οι φοιτητές και απόφοιτοι βλέπουν να μεγαλώνει η ανισότητα ανάμεσα στα δικά τους επαγγελματικά δικαιώματα και των αποφοίτων άλλων ΑΕΙ.

Επί 20 έτη από την ίδρυσή της, η ΑΣΠΑΙΤΕ (διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ) διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή τα μέλη της οποίας επιλέγονται από τον Υπουργό Παιδείας. Είναι η μοναδική περίπτωση Διοικούσας Επιτροπής, στην οποία δεν συμμετέχουν οι Πρόεδροι των Τμημάτων και οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των Τμημάτων που αποτελούν το Ίδρυμα. Στοιχειώδεις δημοκρατικές διαδικασίες που ορίζονται από τη νομοθεσία για τη λειτουργία των ΑΕΙ, απουσιάζουν παντελώς από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παρούσα Διοίκηση του Ιδρύματος που διορίστηκε επί των ημερών σας. Αποφασίζει χωρίς να συνδιαλέγεται με τα Τμήματα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη εάν οι αποφάσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν και πόσο διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων, τα Τμήματα ενημερώνονται για τις αποφάσεις που τους αφορούν, είτε όταν αναρτηθούν στη διαύγεια, είτε όταν τους κοινοποιηθούν.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται και πάλι η κα Υπουργός:
1.Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να αρθεί η κατάφωρη αδικία, η ΑΣΠΑΙΤΕ να είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα και πιθανόν στην Ευρώπη, που να μην είναι Πανεπιστήμιο ή έστω να μην έχει ενταχθεί ως Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα;

2.Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο και στρατηγική του Υπουργείου για την ΑΣΠΑΙΤΕ;

3.Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην παραμένει ακόμα άδηλο το ακαδημαϊκό μέλλον των ανθρώπων της ΑΣΠΑΙΤΕ, φοιτητών, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, πτυχιούχων;

4.Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να αρθεί η ανισότητα που έχει προκύψει τόσο για τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ όσο και για τους φοιτητές και αποφοίτους ανάμεσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ και τα άλλα ΑΕΙ της χώρας;

5. Είναι στις προθέσεις σας ο στοιχειώδης εκδημοκρατισμός στη Διοίκηση αυτού του Ιδρύματος, ώστε τα Τμήματα να λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις που τα αφορούν, όπως συμβαίνει με όλα τα ΑΕΙ της χώρας και δεν θα λαμβάνονται αποφάσεις από τη Διοίκηση, με συνέπεια να βλάπτεται η εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Χρήστος Γκόκας

 που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Προσφυγόπουλα Ελαιώνα: Αναστέλλεται το «πέταγμα» έξω από τα σχολεία τους

Επόμενο άρθρο

Κεφαλονιά: Στον Εισαγγελέα ο οδηγός του αυτοκινήτου στο οποίο κάηκε ζωντανός ο 17χρονος

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Κεφαλονιά: Στον Εισαγγελέα ο οδηγός του αυτοκινήτου στο οποίο κάηκε ζωντανός ο 17χρονος

Μοριοδοτούμενο Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα «Μύθος και Ιστορικό Γεγονός μέσα από την Τέχνη στην Εκπαίδευση: Οδηγίες και Υποδείξεις για Βιωματική και Ενσυναισθητική Προσέγγιση» από το E-Learning του ΕΚΠΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.