Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Αρσένης: Μειώστε την ύλη στο Λύκειο και καταργήστε την ελάχιστη βάση εισαγωγής - Newspedia.gr

Αρσένης: Μειώστε την ύλη στο Λύκειο και καταργήστε την ελάχιστη βάση εισαγωγής

«Μειώστε τώρα την ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις – Καταργήστε την Τράπεζα Θεμάτων και την ΕΒΕ»

Πιστή στη στρατηγική επιλογή υπουργείου-κυβέρνησης να προσθέτουν αντί να αφαιρούν βάρη εν μέσω και τις οικογένειές τους, εμφανίστηκε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη για την ύλη και τις εξετάσεις στο Λύκειο, λέγοντας ότι το υπουργείο δε σκοπεύει να μειώσει την ύλη, ούτε να καταργήσει την “Τράπεζα Θεμάτων” και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
 
«Όχι, δε θα την περιορίσουμε φέτος, γιατί η ύλη έχει καλυφθεί», είπε η κ. Μακρή. Τότε γιατί με έγγραφό του στα σχολεία στις 26 Μαρτίου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ζητά την πλήρη κάλυψη της ύλης, ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος, για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄και Β΄Λυκείου;  «Όπου παρατηρείται καθυστέρηση”, λέει το υπουργείο, σαν να πρόκειται για εξαίρεση ενώ η πανδημία έχει σαρώσει τη χώρα. Όμως η ΟΛΜΕ γράφει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ότι “η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος».
 
Ξέρει το υπουργείο ότι μαθητές και καθηγητές αρρώσταιναν με covid και έμπαιναν σε καραντίνα, με αποτέλεσμα να χάνονται συνεχώς διδακτικές ώρες. Στη Γαλλία και την Αυστρία, αναφέρει η ΟΛΜΕ, τμήματα έκλειναν με τρεις μαθητές να νοσούν. Στην Ελλάδα έκλειναν αν νοσούσε το 50+1% των μαθητών, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη διασπορά. Πόσες διδακτικές ώρες σε μαθήματα της Τράπεζας Θεμάτων χάθηκαν;
 
Και τι κάνει το υπουργείο γνωρίζοντας όλα αυτά; προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη πίεση στους μαθητές της Γ΄Λυκείου. Αυξάνει επιπλέον την πίεση για τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων. “Χρήσιμο εργαλείο” τη χαρακτήρισε η υφυπουργός Παιδείας, όταν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καταγγέλλουν αυτό το μοντέλο των προαγωγικών στο Λύκειο, μιλώντας για “υπέρογκη ύλη” και “υπερβολικά απαιτητικές” εξετάσεις.
 
Εμμένει το υπουργείο στη διατήρηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ μόλις τον περασμένο χρόνο 16.000 υποψήφιοι μαθητές έμειναν εκτός πανεπιστημίου λόγω της ΕΒΕ -αφού προφανώς με 8.000 μόρια δε “χωράς” στο δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά με μερικές χιλιάδες ευρώ χωράς άνετα στο ιδιωτικό κολέγιο. Διασφαλίζει την επιτυχή φοίτηση και την ολοκλήρωση των σπουδών η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είπε η κ. Μακρή, γιατί “το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτούσε ποτέ”. Δεν έχουν ακούσει μάλλον στο υπουργείο ότι πολλοί φοιτητές δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους και γι΄αυτό δε μπορούν να τις ολοκληρώσουν.
 
Προέχει η ψυχική υγεία και η ισορροπία των λέει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών.  «Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε άμεση περικοπή της διδακτέας ύλης και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και στη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για την Α’ και Β’ Λυκείου και της ΕΒΕ».
 
«Βλέπουμε τους μαθητές μας να παθαίνουν κρίσεις άγχους εξαιτίας της καθημερινής πίεσης που βιώνουν για να μπορέσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες να πετύχουν στις εξετάσεις», έγραψαν πριν από λίγες μέρες καθηγητές λυκείου από την Πρέβεζα.

Έφηβοι με κρίσεις άγχους. Είναι αδιαφορία αυτό που επιδεικνύει η κυβέρνηση μπροστά στο ψυχικό μαρτύριο εκατοντάδων χιλιάδων έφηβων; Δεν είναι αδιαφορία. Είναι κεντρική τους επιλογή η “Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής” -που άφησε πέρυσι δεκάδες χιλιάδες μαθητές εκτός πανεπιστημίου. Είναι κεντρική τους επιλογή η “Τράπεζα Θεμάτων” για να βάλουν ένα ακόμα εμπόδιο στην είσοδο στο Λύκειο. Είναι κεντρική επιλογή της κυβέρνησης -και το υπουργείο Παιδείας την εφαρμόζει- να βάζει όλο και πιο πολλούς “κόφτες” στην προσπάθεια των παιδιών των δημόσιων σχολείων να μορφωθούν, και απέναντι σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να υψώσουμε τείχος για να τη σταματήσουμε.
 

Exit mobile version