Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Αποκλείστηκε από τη διδασκαλία του Σχεδίου η πλειονότητα των μαθητών

15 Μαρτίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που  απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε μόλις 27 κέντρα και το Γραμμικό σε μόλις 25.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας μετά την ανακοίνωση ολόκληρης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που έκανε ως φορέας (που έκρινε παράνομη την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων στην Α΄ Λυκείου, ενώ δεν την θεωρεί αντισυνταγματική για την Γ΄ Λυκείου εφ’ όσον καλύπτεται η ανάγκη διδασκαλίας του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου με τμήματα ενισχυτικής), πραγματοποίησε ερώτημα σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σχετικά με τον αριθμό των Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) που διδάσκεται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν οικτρό. Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που  απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε 27 κέντρα και το Γραμμικό σε 25.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε όλη την περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν υπάρχει ούτε ένα
τμήμα, ενώ σε όλη την Αττική συμπεριλαμβανομένου του Πόρου και της Αίγινας υπάρχουν μόνο 15 τμήματα!

Το ΣτΕ εξέδωσε μία απόφαση, μετά ενάμιση χρόνο σχεδόν από την κατάθεση της προσφυγής που έκανε το ΕΕΤΕ και 8 μήνες από την εκδίκαση, βασιζόμενο σε
ανύπαρκτα και χωρίς τεκμηρίωση στοιχεία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτά τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν σε συνεντεύξεις και δημοσιεύματα για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Το βασικό επιχείρημα ήταν, ότι δήθεν όποιος
μαθητής ενδιαφέρεται να διδαχτεί σχέδιο μπορεί να μετακινηθεί στα κέντρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για να προετοιμαστεί στα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε πάνω από 15 σχολές τριτοβάθμιας.

Δεν αναφέρεται όμως ότι το καθημερινό ωράριο των σχολείων λήγει στις 2.00 μ.μ. και η ενισχυτική διαρκεί από τις 2 μ.μ. έως τις 4 μ.μ.

Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι διδάσκονται προσχηματικά σε ελάχιστα Κέντρα τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Έτσι για παράδειγμα, ο μαθητής που μένει στη Νίκαια και πρέπει να πάει σε ΣΚΑΕ στον Πειραιά αποκλείεται, όπως και οι περισσότεροι μαθητές της περιφέρειας. Έτσι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από τη πλήρη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ενώ πριμοδοτούνται οι ιδιωτικές δομές.

Η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ / ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΕΤΕ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ:

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΕΕΤΕ ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας με πρόταση της Επιτροπής Παιδείας, μετά την ανακοίνωση ολόκληρης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που κάναμε ως φορέας (που έκρινε παράνομη την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων στην Α΄ Λυκείου, ενώ δεν την θεωρεί αντισυνταγματική για την Γ΄ Λυκείου εφ’ όσον καλύπτεται η ανάγκη διδασκαλίας του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου με τμήματα ενισχυτικής), πραγματοποίησε ερώτημα σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σχετικά με τον αριθμό των Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) που διδάσκεται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν οικτρό. Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που μας απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε 27 κέντρα και το Γραμμικό σε 25.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε όλη την περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν υπάρχει ούτε ένα
τμήμα, ενώ σε όλη την Αττική συμπεριλαμβανομένου του Πόρου και της Αίγινας υπάρχουν μόνο 15 τμήματα!

Το ΣτΕ εξέδωσε μία απόφαση, μετά ενάμιση χρόνο σχεδόν από την κατάθεση της προσφυγής που έκανε το ΕΕΤΕ και 8 μήνες από την εκδίκαση, βασιζόμενο σε
ανύπαρκτα και χωρίς τεκμηρίωση στοιχεία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτά τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν σε συνεντεύξεις και δημοσιεύματα για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Το βασικό επιχείρημα ήταν, ότι δήθεν όποιος
μαθητής ενδιαφέρεται να διδαχτεί σχέδιο μπορεί να μετακινηθεί στα κέντρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για να προετοιμαστεί στα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε πάνω από 15 σχολές τριτοβάθμιας.

Δεν αναφέρεται όμως ότι το καθημερινό ωράριο των σχολείων λήγει στις 2.00 μ.μ. και η ενισχυτική διαρκεί από τις 2 μ.μ. έως τις 4 μ.μ.

Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι διδάσκονται προσχηματικά σε ελάχιστα Κέντρα τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Έτσι για παράδειγμα, ο μαθητής που μένει στη Νίκαια και πρέπει να πάει σε ΣΚΑΕ στον Πειραιά αποκλείεται, όπως και οι περισσότεροι μαθητές της περιφέρειας. Έτσι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από τη πλήρη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ενώ πριμοδοτούνται οι ιδιωτικές δομές.

Τα σχέδια της κυβέρνησης, για ολοκληρωτική κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων
στο Λύκειο δεν πέτυχαν χάριν της πλήρους και τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας
που παρουσίασε ο φορέας μας στο δικαστήριο. Κυρίως όμως, γιατί γνωρίζαμε ότι οι
αγώνες είναι πιο αποτελεσματικοί από τα δικαστήρια κι εμείς μαζί με τους γονείς, τους
μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς, με την υποστήριξη
αντίστοιχων φορέων του εξωτερικού, δώσαμε ένα μεγάλο αγώνα όλο αυτό το διάστημα που όμως δεν σταματάει εδώ.

Τα τελευταία χρόνια και μετά από μία δύσκολη περίοδο υγειονομικής κρίσης, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την εχθρική προς τη κοινωνία, πολιτική σε κάθε τομέα:
οικονομική ανέχεια και ανεργία για τους πολλούς – ξέφρενος πλουτισμός για τους λίγους, υποταγή σε μεγάλους οικονομικούς ομίλους εις βάρος των εργαζόμενων, απάνθρωπη ακρίβεια και φορολογία, κατάρρευση της Δημόσιας Υγείας με στόχο την ιδιωτικοποίηση, ξεπούλημα και καταστροφή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, απαξίωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Παράλληλα, η κυβέρνηση -σε συνέχεια της ψηφισμένης από την προηγούμενη κυβέρνηση (το 2018) Ελληνοαμερικανικής συμφωνίας για τις στρατιωτικές βάσεις και της συμφωνίας των Πρεσπών- υποτάσσεται πλήρως στα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ παίρνοντας ενεργό μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις και στην κούρσα των οικονομικών ανταγωνισμών, με στήριξη του πολέμου και εμπλοκή της χώρας μας σε ένα ανίερο πολεμικό παιχνίδι στην
Ουκρανία με άγνωστες συνέπειες και σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια του λαού.
Μέσα σε όλα αυτά εκδόθηκε απαγόρευση προβολής και παρουσίασης μνημειωδών
ρωσικών έργων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και του Πνεύματος και
αποκλείονται σπουδαίοι καλλιτέχνες, γεγονός που θυμίζει σκοτεινές περιόδους της
ιστορίας… ενώ από τα ΜΜΕ βρίθει η παραπληροφόρηση και η παρακμή. Έτσι ελπίζει
ότι μπορεί να περιορίσει τη σκέψη, τη κρίση και την αντίδραση του κόσμου: με το
φόβο, τη φτώχεια και τις κοινωνικές διακρίσεις.

Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση,

• που με τις μεθοδεύσεις της οδηγεί τη Δημόσια Εκπαίδευση σε πτώχευση, όπως
και όλη τη κοινωνία. Απογυμνώνει το δημόσιο σχολείο από την ολοκληρωμένη γνώση,
στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα στη μόρφωση, στη πνευματική καλλιέργεια, τους
αφαιρεί κάθε ευκαιρία επιλογής και εξέλιξης καταργώντας το ανθρωπιστικό και
κοινωνικό περιεχόμενο από την βασική τους εκπαίδευση. Στόχος της είναι η
εμπορευματοποίηση, η πλήρης ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, η κατάργηση σχολικών
μονάδων και Πανεπιστημιακών Σχολών (είδαμε τα αποτελέσματα από την αύξηση της
Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που επέβαλε το ΥΠΠΑΙΘ καθώς και τις συγχωνεύσεις
σχολικών μονάδων), η πτώση του πνευματικού επιπέδου και κατά συνέπεια η
αδυναμία της κριτικής ικανότητας και της κοινωνικής σκέψης των νέων πολιτών.

• Που αύξησε τον προϋπολογισμό των εξοπλιστικών κονδυλίων σύμφωνα με τις
εντολές του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, την ίδια στιγμή που οδηγεί σε κατάρρευση το σύστημα
υγείας, και μειώνει τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία και την Υγεία του λαού.

Όμως εμείς συνεχίζουμε και δυναμώνουμε τον αγώνα μας, διεκδικούμε αυτά που μας
ανήκουν.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: Μάθημα εικαστικών μέσα στο πρόγραμμα σε όλες τις τάξεις του
σχολείου. Να χαρακτηριστεί το μάθημα των εικαστικών εργαστηριακό, εργασιακά
δικαιώματα των εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, κατάργηση
της «τιμωρίας» για το παράβολο, οργανικές θέσεις για τους εικαστικούς στα Δημοτικά.

Η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική παιδεία είναι ανάγκη και δικαίωμα κάθε μαθητή.
Μα πάνω απ’ όλα λέμε ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ. Το ΕΕΤΕ παλεύει για την ελευθερία της
έκφρασης και δημιουργίας. Λέμε ΟΧΙ σε κάθε σκοταδιστική πράξη, σε κάθε πράξη
εναντίον της Τέχνης και του πολιτισμού.

• Λέμε όχι σε αυτό τον πόλεμο, που μόνο δεινά φέρνει για τους λαούς.
Λέμε:
• Καμία εμπλοκή, καμία συμμετοχή της χώρας μας στον πόλεμο. Η χώρα μας να
μην γίνει πεδίο βολής για τα ΑμερικανοΝΑΤΟϊκά συμφέροντα! Ο λαός μας να μην γίνει
στόχος για αντίποινα. Οι λαοί δεν έχουμε συμφέρον να διαλέξουμε ανάμεσα στον
Πούτιν και το ΝΑΤΟ.
• Καμία στρατιωτική βοήθεια και διευκόλυνση να μην δοθεί μέσω της
Αλεξανδρούπολης και των άλλων αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στην Ελλάδα.
• Καμία αποστολή εξοπλισμού η έμψυχου δυναμικού, κανένας Έλληνας φαντάρος
να μη γίνει εύφλεκτη ύλη.
Καλούμε τους εικαστικούς καλλιτέχνες να παλέψουν στα σχολεία τους και μέσα και
από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, για την το δικαίωμα κάθε
μαθητή στην τέχνη και στη ζωή. Σε κάθε σχολείο να αναπτυχτεί ένα κίνημα
διεκδίκησης, μια εστία εικαστικής αντιπολεμικής δράσης με τα παιδιά.

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος           Η Γενική Γραμματέας
Εύα Μελά                Βικτώρια Νταρίλα

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Ουκρανία – πόλεμος: Συναγερμός για νέες αεροπορικές επιδρομές

Επόμενο άρθρο

Ουκρανία – πόλεμος: Αιχμάλωτοι Ρώσοι στρατιώτες ζητούν από τον Πούτιν να σταματήσει την εισβολή

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Ουκρανία – πόλεμος: Αιχμάλωτοι Ρώσοι στρατιώτες ζητούν από τον Πούτιν να σταματήσει την εισβολή

Καταχώριση και έλεγχος στοιχείων στο Π.Σ. myschool 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.