Οι δράσεις αυτές αποτελούν μέρος του καθηκοντολογίου τους
Να μην προχωρήσουν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης σε οποιαδήποτε ενέργεια υιοθέτησης των πεπραγμένων δράσεων των μελών , ως μέρους της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που θα αποτελέσει ταυτόχρονα άτυπη κίνηση ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μέσα στα σχολεία, ζητά ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής.
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής, εξηγεί ότι για τα μέλη ΕΕΠ, όπως Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Σχολικοί Νοσηλευτές, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, προβλέπονται, σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις, που ορίζουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, ομαδικές δράσεις στις τάξεις (σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς), καθώς και συντονισμός ενημερώσεων των συλλόγων διδασκόντων.
«Επομένως, οι ανωτέρω ενέργειες αφορούν το κύριο έργο τους βάσει καθηκοντολογίου και δεν αποτελούν δράσεις συμφωνημένες από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο συγκεκριμένου άξονα », τονίζει.
Η ανακοίνωση
Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, ως ο πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές, οι οποίοι στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Αττικής, καλεί τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης, να μην προχωρήσουν σε καμία περίπτωση στη συμπερίληψη των αποτελεσμάτων της εργασίας των συναδέλφων ΕΕΠ-ΕΒΠ, ως μέρος των δράσεων στο πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου των σχολικών μονάδων.
Οι ομαδικές δράσεις ενημέρωσης, επιμόρφωσης, ευαισθητοποίησης και συμβουλευτικής υποστήριξης εκ μέρους των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση προς τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εμπίπτουν στο καθηκοντολόγιο των κλάδων τους και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υιοθετηθούν ως συνολική δράση της σχολικής μονάδας και ως αντικείμενο αξιολόγησης. Το ανάλογο για τους εκπαιδευτικούς θα ήταν η αναφορά στο διδακτικό τους έργο και κατά συνέπεια θα αποτελούσε έμμεση ατομική αξιολόγηση των εμπλεκομένων.
Συγκεκριμένα, για τα μέλη ΕΕΠ, όπως , Κοινωνικοί Λειτουργοί και Σχολικοί Νοσηλευτές, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, προβλέπονται, σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις, που ορίζουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, ομαδικές δράσεις στις τάξεις (σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς), καθώς και συντονισμός ενημερώσεων των συλλόγων διδασκόντων. Επομένως, οι ανωτέρω ενέργειες αφορούν το κύριο έργο τους βάσει καθηκοντολογίου και δεν αποτελούν δράσεις συμφωνημένες από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο συγκεκριμένου άξονα αξιολόγησης.
Συνεπώς, η οποιαδήποτε συμπερίληψη των εν λόγω δράσεων στις εκθέσεις αξιολόγησης των σχολείων, θεωρείται για το Σύλλογό μας απαράδεκτη και αντισυναδελφική, καθώς ανοίγει το δρόμο της ατομικής αξιολόγησης των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και τους θέτει σε ειδικό καθεστώς σε σχέση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επισημαίνουμε ότι ο ρόλος των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στις σχολικές μονάδες είναι σημαντικός και αναντικατάστατος, παρά τις αντίξοες συνθήκες υπό τις οποίες επιτελούν το έργο τους και τη συστηματική απαξίωση από τη διοίκηση (μεγάλες καθυστερήσεις στις προσλήψεις, ανάθεση πέντε σχολικών μονάδων ανά ψυχολόγο/κοινωνικό λειτουργό, υπερβολικά μεγάλος αριθμός μαθητικού πληθυσμού ανά συνάδελφο, έλλειψη κατάλληλων χώρων τέλεσης του έργου τους, κλπ). Τα συνεχή περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, καθώς και οι δυσμενείς ψυχοκοινωνικές συνθήκες συνηγορούν υπέρ της αναγκαιότητας ύπαρξης των κλάδων του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση και απαιτούν την ισότιμη και αξιοπρεπή παρουσία τους στα σχολεία.
Με βάση αυτά, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, αλλά και απαιτούμε από τις διευθύνσεις να μην προχωρήσουν σε οποιαδήποτε ενέργεια υιοθέτησης των πεπραγμένων δράσεων των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, ως μέρους της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που θα αποτελέσει ταυτόχρονα άτυπη κίνηση ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μέσα στα σχολεία. Ζητάμε από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς την υποστήριξη και τη συναδελφική αλληλεγγύη τους.
Οι δράσεις αυτές αποτελούν μέρος του καθηκοντολογίου τους
Να μην προχωρήσουν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης σε οποιαδήποτε ενέργεια υιοθέτησης των πεπραγμένων δράσεων των μελών , ως μέρους της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που θα αποτελέσει ταυτόχρονα άτυπη κίνηση ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μέσα στα σχολεία, ζητά ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής.
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής, εξηγεί ότι για τα μέλη ΕΕΠ, όπως Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Σχολικοί Νοσηλευτές, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, προβλέπονται, σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις, που ορίζουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, ομαδικές δράσεις στις τάξεις (σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς), καθώς και συντονισμός ενημερώσεων των συλλόγων διδασκόντων.
«Επομένως, οι ανωτέρω ενέργειες αφορούν το κύριο έργο τους βάσει καθηκοντολογίου και δεν αποτελούν δράσεις συμφωνημένες από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο συγκεκριμένου άξονα », τονίζει.
Η ανακοίνωση
Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, ως ο πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές, οι οποίοι στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Αττικής, καλεί τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης, να μην προχωρήσουν σε καμία περίπτωση στη συμπερίληψη των αποτελεσμάτων της εργασίας των συναδέλφων ΕΕΠ-ΕΒΠ, ως μέρος των δράσεων στο πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου των σχολικών μονάδων.
Οι ομαδικές δράσεις ενημέρωσης, επιμόρφωσης, ευαισθητοποίησης και συμβουλευτικής υποστήριξης εκ μέρους των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση προς τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εμπίπτουν στο καθηκοντολόγιο των κλάδων τους και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υιοθετηθούν ως συνολική δράση της σχολικής μονάδας και ως αντικείμενο αξιολόγησης. Το ανάλογο για τους εκπαιδευτικούς θα ήταν η αναφορά στο διδακτικό τους έργο και κατά συνέπεια θα αποτελούσε έμμεση ατομική αξιολόγηση των εμπλεκομένων.
Συγκεκριμένα, για τα μέλη ΕΕΠ, όπως , Κοινωνικοί Λειτουργοί και Σχολικοί Νοσηλευτές, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, προβλέπονται, σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις, που ορίζουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, ομαδικές δράσεις στις τάξεις (σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς), καθώς και συντονισμός ενημερώσεων των συλλόγων διδασκόντων. Επομένως, οι ανωτέρω ενέργειες αφορούν το κύριο έργο τους βάσει καθηκοντολογίου και δεν αποτελούν δράσεις συμφωνημένες από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο συγκεκριμένου άξονα αξιολόγησης.
Συνεπώς, η οποιαδήποτε συμπερίληψη των εν λόγω δράσεων στις εκθέσεις αξιολόγησης των σχολείων, θεωρείται για το Σύλλογό μας απαράδεκτη και αντισυναδελφική, καθώς ανοίγει το δρόμο της ατομικής αξιολόγησης των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και τους θέτει σε ειδικό καθεστώς σε σχέση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επισημαίνουμε ότι ο ρόλος των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στις σχολικές μονάδες είναι σημαντικός και αναντικατάστατος, παρά τις αντίξοες συνθήκες υπό τις οποίες επιτελούν το έργο τους και τη συστηματική απαξίωση από τη διοίκηση (μεγάλες καθυστερήσεις στις προσλήψεις, ανάθεση πέντε σχολικών μονάδων ανά ψυχολόγο/κοινωνικό λειτουργό, υπερβολικά μεγάλος αριθμός μαθητικού πληθυσμού ανά συνάδελφο, έλλειψη κατάλληλων χώρων τέλεσης του έργου τους, κλπ). Τα συνεχή περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, καθώς και οι δυσμενείς ψυχοκοινωνικές συνθήκες συνηγορούν υπέρ της αναγκαιότητας ύπαρξης των κλάδων του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση και απαιτούν την ισότιμη και αξιοπρεπή παρουσία τους στα σχολεία.
Με βάση αυτά, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, αλλά και απαιτούμε από τις διευθύνσεις να μην προχωρήσουν σε οποιαδήποτε ενέργεια υιοθέτησης των πεπραγμένων δράσεων των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, ως μέρους της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που θα αποτελέσει ταυτόχρονα άτυπη κίνηση ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μέσα στα σχολεία. Ζητάμε από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς την υποστήριξη και τη συναδελφική αλληλεγγύη τους.