Διάδωσέ το
Πού είναι τα ΠΕΚΕΣ της Ελλάδας; Δέχονται αυτή τη διαδικασία «αβρόχοις ποσί» και δεν αντιδρούν επιστημονικά , σε αυτή την εσκεμμένη απαξίωση της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων!!!
«Ό,τι δεν είναι αυτοβιογραφικό είναι λογοκλοπή»
(Pedro Almodóvar, 1949-, Ισπανός σκηνοθέτης)
Ο διεθνής όρος που έχει επικρατήσει για τη λογοκλοπή είναι πλαγιαρισμός – plagiarism και προέρχεται από τη Λατινική λέξη plagiarius, δηλαδή απαγωγέας.
Του Σκρέτα Δ. ΣΕΕ-ΠΕ70 στο 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
«Το επόμενο διάστημα θα στείλει (το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο) όλα τα απαραίτητα κείμενα που θα χρειαστούν έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, σχετικά με ό,τι ζητείται από τις πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ….»(Πηγή: εκπαιδευτικό site)
Πάλι στο ίδιο «παιδαγωγικό θέατρο» θεατές. Συνάδελφοι/σσες της ΠΕ. Μην ανησυχείτε…..εντός ολίγων ημερών θα «απαγάγετε» από το διαδίκτυο τα απαραίτητα …για την υλοποίηση των σχεδίων δράσης στη διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Αρχική παρατήρηση: Μήπως πρέπει να «ετοιμαστούν» και οι σχολιασμοί των ΣΕΕ-ΠΕ και η σχετική «αποτίμησή» τους για να μην κουραστούνε , αφού ζούμε το «μύθο» των «προκάτ» κειμένων κλπ!!
Δεύτερη παρατήρηση.Μα είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα τα σχετικά στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπου είναι χώρος έρευνας, καινοτομίας και προσωπικής πνευματικής κατάθεσης και κούρασης;
Τρίτη παρατήρηση. Που είναι τα ΠΕΚΕΣ της Ελλάδας; Δέχονται αυτή τη διαδικασία «αβρόχοις ποσί» και δεν αντιδρούν επιστημονικά , σε αυτή την εσκεμμένη απαξίωση της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων!!! Μπορεί κάποιος ΣΕΕ να έχει τις προσωπικές του απόψεις για την αξιολόγηση, αλλά είναι δυνατόν να δέχεται τα εν λόγω κείμενα και να ετοιμάζεται να τα σχολιάσει, με μόνο κριτήριο …..ότι το αποφάσισε ο Σύλλογος Διδασκόντων; Μα οι Σύλλογοι Διδασκόντων «απαγάγουν» τα «έτοιμα» κείμενα και τα αντιγράφουν στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ. Δεν ασχολούνται, δεν συζητούν , δεν το «βασανίζουν» , απλά για το θεαθήναι …επικαλούνται πως κατόπιν αποφάσεως του κυρίαρχου οργάνου , αποφάσισαν να αναρτήσουν τα εν λόγω κείμενα.
Τέταρτη παρατήρηση. Οι εν λόγω Σύλλογοι Διδασκόντων δεν «μπαίνουν» στον κόπο να ασχοληθούν , έστω και με τα «ενιαία» κείμενα , που κατέθεσαν ως σχέδια δράσης και να παρουσιάσουν έστω και πέντε αράδες…δικιά τους επιστημονική γνώμη και θέση.
Πέμπτη παρατήρηση. Οι Καθηγητές (Πανεπιστημιακοί) που είναι κατά της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων είναι «παιδαγωγικά υπερήφανοι» με την όλη διαδικασία που συμβαίνει με τα «ενιαία» κείμενα στις σχολικές μονάδες;
ΥΓ. Για ανατροφοδότηση και προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα καταθέτω επίκαιρη επερώτηση από ερωτώσα Βουλευτή της Ελληνικής Βουλής στον Υπουργό Δικαιοσύνης, (30-6-2020), με Θέμα: «Για την επείγουσα εκκρεμότητα νομοθετικής μέριμνας σχετικά με τη λογοκλοπή.»
«Το πρόβλημα της λογοκλοπής έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στην Ελλάδα λόγω της προκλητικής ατιμωρησίας της -μέσω της έλλειψης επαρκούς νομικής πρόνοιας γι’ αυτήν, μέσω της κατάχρησης του ενίοτε ανεπαρκώς σαφούς ορισμού της σε κανονισμούς, μέσω της συστηματικής συγκάλυψης, μέσω της αδιαφορίας. Πρόσφατα διαπιστώθηκε κρούσμα κειμένου-προϊόντος λογοκλοπής ως θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παρόμοια ερωτήματα έχουν εγερθεί ακόμη και σχετικά με το φετινό Κρατικό Βραβείο Ποίησης, ο χώρος της δημοσιογραφίας αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα, ενώ τα πανεπιστημιακά ιδρύματα μαστίζονται από γιγαντιαίο πρόβλημα λογοκλοπής σε όλα τα επίπεδά τους, έως και τις διδακτορικές διατριβές και όλες τις καθηγητικές βαθμίδες. Η μόνη πρόβλεψη για λογοκλοπή στο νομικό μας πλαίσιο συνίσταται στη δυνατότητα να εγερθούν αξιώσεις ή αιτήματα προστασίας του παθόντος σχετικά με την πνευματικής ιδιοκτησίας και συναφών δικαιωμάτων ο θιγείς ή ο δικαιούχος, γεγονός το οποίο -όπως βλέπουμε στην πράξη- δεν διευθετεί αποτελεσματικά το ζήτημα σε όλες του τις προεκτάσεις, και δη στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο. Οι εσωτερικοί κανονισμοί οργανισμών και ιδρυμάτων για το ζήτημα δεν υποστηρίζονται επαρκώς από το νομικό έρεισμα που θα απέτρεπε αποτελεσματικά συγκάλυψη ή αδιαφορία. Ειδικά ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα μπορούσε να νομοθετηθεί αυθεντικά διάταξη σύμφωνα με την οποία το σύνολο του έργου το οποίο κατατίθεται από υποψήφιο για πλήρωση θέσης ή για κτήση ακαδημαϊκού προσόντος θα ελέγχεται από ειδική επιτροπή διερεύνησης αντιγραφής/λογοκλοπής, η οποία θα βεβαιώνει αρμοδίως για την πρωτοτυπία ή μη του έργου και την ευθυγράμμισή του προς τις σχετικές επιταγές της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς οι κοινωνικές προεκτάσεις αυτού του είδους λογοκλοπής υπερβαίνουν τη στενή σχέση αυθεντικής πηγής – λογοκλόπου. Στις δε περιπτώσεις αυτές, έγκληση θα μπορούσε νομίμως να υποβάλλει και το ίδρυμα ενώπιον του οποίου επιχειρήθηκε η εξαπάτηση διά της λογοκλοπής. Αντίστοιχα, στον δημοσιογραφικό χώρο, έγκληση θα μπορούσε να υποβάλλεται και από όργανο ή ένωση στην οποία συμμετέχουν θιγόμενοι δημοσιογράφοι.
Στις 26 Ιουνίου 2020 δόθηκε στη δημοσιότητα ανοιχτή επιστολή 32 περιοδικών, ιδρυμάτων και λογοτεχνικών ενώσεων που θέτουν το ζήτημα της λογοκλοπής στην Ελλάδα με αφορμή πρόσφατα γεγονότα, η οποία ακολουθήθηκε από σιγή ιχθύος. Χωρίς πιο εξειδικευμένη νομοθετική πρωτοβουλία για τη νομική μέριμνα περί λογοκλοπής, αυτά τα περιστατικά απλώς θα επαναλαμβάνονται χωρίς διέξοδο. Ενδεικτικά, στη Γερμανία ανώνυμες, και ακολούθως επιβεβαιωμένες, καταγγελίες λογοκλοπής οδήγησαν σειρά κορυφαίων πολιτικών προσώπων σε αυτονόητη παραίτηση από τα αξιώματά τους (π.χ. οι υπουργοί Karl-Theodor zu Guttenberg, Annette Schavan, και πολλοί άλλοι), με αυτονόητη επίσης την αφαίρεση του διδακτορικού τους τίτλου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
— Πρόκειται να αναληφθεί σχετική με το πνεύμα των ανωτέρω προτάσεων νομοθετική πρωτοβουλία;
— Εάν ναι, πότε και πώς; Εάν όχι, γιατί; — δεδομένης της έκτασης του προβλήματος στον χώρο των πανεπιστημίων, της έρευνας, της παιδείας, του πολιτισμού και των γραμμάτων, της δημοσιογραφίας, και ούτω καθεξής .
Η ερωτώσα βουλευτής»
(Πηγή, www.hellenicparliament.gr)