Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ανάγκη στελέχωσης με μόνιμο υψηλής στάθμης εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων της χώρας - Newspedia.gr

Ανάγκη στελέχωσης με μόνιμο υψηλής στάθμης εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων της χώρας

Διάδωσέ το

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα, Τρίτη 31 Μαΐου 2022, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Ν. Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής,  προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας και την ανάγκη στελέχωσης αυτών με υψηλής στάθμης μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου να μπορέσουν να εκπληρώσουν τους στόχους τους.

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Ανάγκη στελέχωσης με μόνιμο υψηλής στάθμης εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων της χώρας».

Στις πρόσφατες εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια, για το σχολικό έτος 2022-2023, συμμετείχαν 8.743 υποψήφιοι/ιες για 1.766 θέσεις. 

Συνολικά δε, οι ηλεκτρονικές αιτήσεις που υποβλήθηκαν για εισαγωγή στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία εφέτος ανήλθαν σε 17.791, για 4.171 θέσεις στο δίκτυο των 120 πρωτοποριακών αυτών σχολείων, γεγονός που δείχνει το αυξημένο ενδιαφέρον των μαθητών και των γονέων και κηδεμόνων τους για τον θεσμό.

Ζητούμενο για τους μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Στην πράξη όμως, εξακολουθεί ένα μεγάλο μέρος των διδασκόντων στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία να είναι αναπληρωτές, οι οποίοι κάθε χρόνο αλλάζουν σχολείο ή και δύο-τρία σχολεία στον ίδιο χρόνο.

Επίσης, η συμμετοχή των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε ευρωπαϊκά προγράμματα απαιτεί σταθερό προσωπικό σε αυτά, γιατί την 1η χρονιά κατατίθεται η πρόταση και εάν εγκριθεί υλοποιείται τα επόμενα χρόνια. Συνεπώς, δεν μπορεί να κατατεθεί μία πρόταση με βάση τα ενδιαφέροντα ενός εκπαιδευτικού που υπηρετεί σήμερα και να κληθεί να την υλοποιήσει κάποιος άλλος, αύριο, ο οποίος ενδέχεται να έχει διαφορετικά ενδιαφέροντα.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Ποιος είναι ο αριθμός των μονίμων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης το σχολικό έτος 2021-2022;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία να στελεχωθούν με υψηλής στάθμης μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, για να μπορέσουν να εκπληρώσουν τους στόχους τους, που σύμφωνα με το άρθρο 11 του νόμου 4692/20-06-2020, είναι μεταξύ άλλων «η καλλιέργεια και η διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα» της χώρας;
  3. Φέτος, οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων επιμορφώθηκαν στα νέα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου, τα οποία θα κληθούν να υλοποιήσουν του χρόνου. Πώς θα διασφαλίσετε ότι θα είναι τα ίδια επιμορφωμένα άτομα την επόμενη σχολική χρονιά;
  4. Επειδή στα Πειραματικά Σχολεία οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση και επειδή υπάρχουν παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, τα οποία καλό και παιδαγωγικά σωστό είναι να μην αλλάζουν εκπαιδευτικό κάθε χρόνο. Πώς θα το διασφαλίσετε αυτό  στα Πειραματικά Σχολεία;

Η ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Exit mobile version