Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΑΕΙ – Κεραμέως: Συγκρούσεις για το μοντέλο διοίκησης

19 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Νίκη Κεραμέως για το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: «Το σημείο στο οποίο εκφράζονται διαφορετικές απόψεις είναι βασικά το μοντέλο διοίκησης» – Τι είπε η υπουργός για την αξιολόγηση στα σχολεία

Στον νέο αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στο «Βήμα της Κυριακής».

Η Ν. Κεραμέως παραδέχθηκε ότι «το σημείο στο οποίο εκφράζονται διαφορετικές απόψεις είναι βασικά το μοντέλο διοίκησης», αλλά υποστήριξε ότι υπάρχει σύμπνοια στη μεγάλη πλειονότητα των διατάξεων του νομοσχεδίου

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που δέχθηκε η υπουργός αναφέρεται ότι: Kατεβάζετε έναν νέο νόμο για τα ΑΕΙ με ένα νέο μοντέλο διοίκησης και διατάξεις που φιλοδοξείτε να έχουν διάρκεια και να εφαρμοστούν. Ωστόσο, (σίγουρα όχι στο Κοινοβούλιο, αλλά ούτε και στα ΑΕΙ). Πώς θα εξασφαλιστεί έτσι η πολιτική αυτή;

«Δεν συμφωνώ με την εκτίμησή σας – όπως αποτυπώνεται σε πρόσφατες ανακοινώσεις, και δη σε αυτήν της , υπάρχει σύμπνοια στη μεγάλη πλειονότητα των διατάξεων του νομοσχεδίου, και οπωσδήποτε στα ακαδημαϊκά και ερευνητικά θέματα. Το σημείο στο οποίο εκφράζονται διαφορετικές απόψεις είναι βασικά το μοντέλο διοίκησης» απάντησε η Νίκη Κεραμέως.

Σε ερώτηση για τον παρεμβατισμό του κράτους στα ΑΕΙ, η υπουργός απάντησε ότι

 «Μια από τις μεγαλύτερες παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ήταν ανέκαθεν ο συγκεντρωτισμός του. Για αυτόν τον λόγο έχουμε προχωρήσει σε σημαντικά βήματα αποκέντρωσης και στα σχολεία και στα ΑΕΙ. Για παράδειγμα, για πολλές δεκαετίες το ήταν αυθαίρετη απόφαση του εκάστοτε υπουργού δίχως δεσμευτικά κριτήρια! Πλέον, η κατανομή της χρηματοδότησης γίνεται στη βάση αντικειμενικών και ποιοτικών και αξιολογικών κριτηρίων του κάθε ΑΕΙ, με διαφάνεια, δίκαια και αξιοκρατικά, Και με το νομοσχέδιο αυτό κάνουμε επιπλέον βήματα στην κατεύθυνση της αποκέντρωσης. Για παράδειγμα, η ίδρυση προγραμμάτων σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών, η ίδρυση Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, η ίδρυση πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνα και Καινοτομίας, η ίδρυση ερευνητικών ινστιτούτων, ο καθορισμός ζητημάτων σχετικά με την παροχή υπηρεσιών από τα πανεπιστημιακά εργαστήρια είναι μόνο μερικές από τις αρμοδιότητες που μεταφέρονται προς τα ΑΕΙ για πρώτη φορά και δεν θα απαιτείται πλέον καμία εμπλοκή του υπουργείου Παιδείας».

Για το ποιες διατάξεις του νόμου αποτρέπουν την πιθανότητα οι υποψήφιοι πρυτάνεις να έχουν ελέγξει εκ των προτέρων τα εσωτερικά μέλη τους έτσι ώστε η παύση τους να μη συμβεί ποτέ, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι «το προτεινόμενο σχήμα διασφαλίζει τον έλεγχο του πρύτανη με τους ακόλουθους τρόπους Πρώτον με μηχανισμούς ελέγχου και θεσμικά αντίβαρα εντός του ίδιου του Συμβουλίου Διοίκησης Και συγκεκριμένα τα απαριθμώ

α) το σύστημα ταξινομικής ψήφου και περιορισμένης σταυροδοσίας στην ανάδειξη εσωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης διασφαλίζει ένα πλουραλιστικό και αξιοκρατικό όργανο

β) το σύστημα ορίου εκπροσώπησης ανά Σχολή στην ανάδειξη των εσωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης ενισχύει περαιτέρω τον πλουραλισμό απόψεων

γ) συμμετοχή 5 εξωτερικών μελών στο Συμβούλιο Διοίκησης του ΑΕΙ επιλεγμένων με αυξημένη πλειοψηφία προσφέρει εξωστρέφεια και περαιτέρω φίλτρα ελέγχου

δ) η εκλογή του πρύτανη γίνεται από το Συμβούλιο Διοίκησης με αυξημένες πλειοψηφίες

ε) η εκλογή του πρύτανη πραγματοποιείται κατόπιν αξιολόγησης της πρότασης που υποβάλλουν οι υποψήφιοι για την ανάπτυξη του ΑΕΙ και όχι αυθαίρετα άρα βάσει ποιοτικών κριτηρίων

στ) το Συμβούλιο Διοίκησης διαθέτει τη δυνατότητα να παύσει τον πρύτανη σε περίπτωση σπουδαίου λόγου με αυξημένη πλειοψηφία.

 Δεύτερον με μηχανισμούς ελέγχου εκτός του Συμβουλίου Διοίκησης μέσω του συστήματος ελέγχου της νέας Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Το προτεινόμενο μοντέλο διοίκησης ευθυγραμμίζει το πανεπιστημιακό μοντέλο διοίκησης με διεθνείς καλές πρακτικές καθώς πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού διαθέτουν δομή με συλλογικό ανώτατο όργανο διοίκησης αντίστοιχο του Συμβουλίου Διοίκησης στο οποίο είναι μέλος και ο πρύτανης».

Αξιολόγηση: «Υπήρξαν δυσκολίες»

Επιπλέον, η Νίκη Κεραμέως μίλησε για και απαντώντας σε ερώτηση για το αν λειτούργησε έτσι όπως τη σχεδίασε η ηγεσία του υπουργείου, είπε:

«Σίγουρα υπήρξαν δυσκολίες. Στη χώρα μας, που δεν είχε κουλτούρα αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ήταν μείζονος σημασίας να κατακτηθεί η εμπιστοσύνη στην αξία του συστήματος αυτού και πιστεύω ότι είναι κάτι που πετύχαμε. Παρά τις Κασσάνδρες τις αλλεπάλληλες δικαστικές διαμάχες και τις απόπειρες των συνδικαλιστικών ηγεσιών να παρακάμψουν τον νόμο, αυτός εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο 99,2%, το σύνολο σχεδόν των σχολείων της χώρας, με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

 Η αξιολόγηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες εδώ και δεκαετίες με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και αστό πλέον είναι νομίζω κάτι που αναγνωρίζεται».

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Φωτιά τώρα στη Φωκίδα: Επίγεια και εναέρια μέσα στη μάχη της κατάσβεσης

Επόμενο άρθρο

Η ώρα του απολογισμού για τις φοιτητικές εκλογές

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Η ώρα του απολογισμού για τις φοιτητικές εκλογές

Ποιά χώρα δε λαμβάνει πλέον ρωσικό φυσικό αέριο μέσω αγωγού

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.