Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Δευτέρα, 26 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΑΕΙ: Και ο σύλλογος ΕΕΠ του ΑΠΘ κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως:

16 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο υποβαθμίζει θεσμικά στο σύνολό του τον ρόλο και την φυσιογνωμία των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(ΕΕΠ), τα οποία είναι αναπόσπαστα ενεργά μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας από το 1982

Συνεχίζονται καθημερινά οι φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας για το για τα ΑΕΙ.

Ακόμα ένα «αδειασμα» της υπουργού προέκυψε σήμερα από τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΑΠΘ, ο οποίος με ανακοίνωση της γενικής του συνέλευσης τονίζει ότι το προτεινόμενο Νομοσχέδιο «δεν αναβαθμίζει τον ρόλο των δημοσίων πανεπιστημίων και δεν καλύπτει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας για ένα σύγχρονο Δημόσιο Πανεπιστήμιο»

Ως εκ τούτου οι πανεπιστημιακοί προτείνουν την , προκρίνοντας ως επιτακτική ανάγκη τη συνολική και ταυτόχρονα αναλυτική επεξεργασία κατά κεφάλαιο ενός σχεδίου νόμου, με ενεργό συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας, η οποία θα είναι και ο αποδέκτης του

Η ανακοίνωση της Γ.Σ του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) ΑΠΘ

σχετικά με το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις»

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου ΕΕΠ σε συνεδρίαση της (15.6.2022) αφού συζήτησε διεξοδικά το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αποφάσισε ότι:

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο υποβαθμίζει θεσμικά στο σύνολό του τον ρόλο και την φυσιογνωμία των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(ΕΕΠ), τα οποία είναι αναπόσπαστα ενεργά μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας από το 1982.

Πιο συγκεκριμένα:

• Θέτει σε αμφισβήτηση την αυτοδύναμη διδασκαλία των μελών ΕΕΠ

• Δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης προσωπικού παρέχοντας το δικαίωμα σε κάθε Πανεπιστήμιο να ορίζει με μη προκαθορισμένα κριτήρια τη διαδικασία προκήρυξης θέσεων, εκλογής, αξιολόγησης, αλλά και διδακτικής απασχόλησης των μελών ΕΕΠ, τα οποία θα πρέπει να περιγράφονται στο Νόμο κατ’ αναλογία με τα μέλη ΔΕΠ.

• Καταργεί τη διάταξη για κατάληψη θέσης από μέλη ΕΕΠ, τα έχουν γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης (de lege artis).

• Καταργεί την αυτοδύναμη εκπροσώπηση του Κλάδου ΕΕΠ στα μονοπρόσωπα και πολυπρόσωπα όργανα διοίκησης, προβλέποντας σε ορισμένα από αυτά έναν/μια εκπρόσωπο από όλες τις κατηγορίες προσωπικού.

• Προσθέτει αυθαίρετα 2 ώρες επιπλέον φυσικής συνολικής παρουσίας χωρίς αντίστοιχη αύξηση των αποδοχών και χωρίς να λαμβάνει υπόψη την κατ’ αναλογία ως προς το ωράριο με τα μέλη ΔΕΠ όπως ισχύει σήμερα.

• Δεν επαναφέρει το δικαίωμα ψήφου των μελών ΕΕΠ για τις εκλογικές διαδικασίες μονοπρόσωπων και πολυπρόσωπων οργάνων της ακαδημαϊκής κοινότητας (Πρυτανικές εκλογές, εκλογές Προέδρων Τμημάτων και Διευθυντών τομέων), αλλά ούτε και για το προτεινόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του εκάστοτε ΑΕΙ.

• Σύμφωνα με το παρόν σχέδιο νόμου, τα μέλη ΕΕΠ είναι η μοναδική βαθμίδα μεταξύ ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ που δεν αναβαθμίζεται οικονομικά, ενώ εξομοιώνει με τα μέλη ΕΕΠ μισθολογικά τον κλάδο ΕΔΙΠ, μια κατηγορία προσωπικού με διαφορετικό έργο, διαφορετικά κριτήρια πρόσληψης και διαφορετικά προσόντα. Ένας προτεινόμενος νόμος με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία, που προσπαθεί να συνδέσει την ακαδημαϊκή κοινότητα με την κοινωνία, την έρευνα με την ανάπτυξη της χώρας και την εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων σε σχέση με την παρούσα κατάσταση, θα έπρεπε να δίνει τη δυνατότητα εξέλιξης και προοπτικής, δημιουργώντας κίνητρα για ένα ακόμη πιο ποιοτικό ακαδημαϊκό έργο και απόδοση σε ένα περιβάλλον ακαδημαϊκής ασφάλειας χωρίς αυτό να παρεμποδίζει την εκλογή νέων ανθρώπων σε νέες θέσεις Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού.

Στο πλαίσιο αυτό • η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου ΕΕΠ – ΑΠΘ θεωρεί ότι είναι απόλυτα ρεαλιστικό και επίκαιρο για τη στήριξη του διδακτικού και ερευνητικού έργου το πάγιο αίτημά του Κλάδου προς το Υπουργείο αναφορικά με την δυνατότητα εξέλιξης με ανοιχτές διαδικασίες στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή για τα μέλη του που πληρούν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα της αντίστοιχης βαθμίδας και αποφάσισε να το επαναθέσει στο Υπουργείο.

Επιπλέον στο γενικότερο πλαίσιο των αλλαγών που προτείνονται στον υπο διαβούλευση Νομοσχέδιο θεωρούμε ότι ο νομοθέτης δεν λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων τα παρακάτω σημαντικά σημεία για την εύρυθμη διοίκηση και δημοκρατική λειτουργία του Πανεπιστημίου:

• την καθολική αποδοχή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στο πρόσωπο του Πρύτανη, πρόσωπο στο οποίο αποδίδει τεράστιο όγκο υποχρεώσεων.

• το σημαντικό ρόλο των αντιπρυτάνεων (αποκτούν δευτερεύοντα ή διακοσμητικό ρόλο)

• το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ με την κατάργηση ή θέσπιση τμημάτων με ασαφή μη ακαδημαϊκά κριτήρια (π.χ. σειρά προτίμησης στο μηχανογραφικό).

• τα Προγράμματα Σπουδών των τμημάτων προτείνοντας επιλογές περισσότερων προγραμμάτων σπουδών χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και εξειδικευμένη γνώση γεγονός που οδηγεί στην υποβάθμιση των πτυχίων.

• τις αυξημένες διδακτικές ανάγκες των ΑΕΙ και την μη ορθή αξιοποίηση επίλεκτων και επιλεγμένων εκπαιδευτικών όπως αυτών του Κλάδου ΕΕΠ θέτοντας υπό αμφισβήτηση την από τον Ν. 1268/1982 κατοχυρωμένη αυτοδύναμη διδασκαλία.

• την διαιώνιση της υποχρηματοδότησης των ΑΕΙ των τελευταίων ετών.

• τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας με την επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και το κόστος για τον οικογενειακό προγραμματισμό που θα προκύπτει από την κατάργηση και μεταφορά τμημάτων και σχολών.

• την αξιοπρέπεια του διδακτικού προσωπικού με την έμμεση αύξηση των αποδοχών τους (σε υψηλό βαθμό) δια μέσου των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και προγραμμάτων ΚΕΔΙΒΙΜ, γεγονός που θα λειτουργήσει εις βάρος της παρεχόμενης ποιότητας στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και στην έρευνα.

• τις αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας (Συγκλήτων ΑΕΙ, Συνελεύσεις Τμημάτων, διδακτικό προσωπικό όλων των κατηγοριών, εργαστηριακό και διοικητικό προσωπικό, φοιτητικοί σύλλογοι) που δεν της ζητήθηκε πότε στη φάση του σχεδιασμού του νομοσχεδίου η ανταλλαγή και η κατάθεση προτάσεων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τον ρόλο των δημοσίων πανεπιστημίων και δεν καλύπτει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας για ένα σύγχρονο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. και ως εκ τούτου προτείνουμε την απόσυρση του συγκεκριμένου νόμου, προκρίνοντας ως επιτακτική ανάγκη τη συνολική και ταυτόχρονα αναλυτική επεξεργασία κατά κεφάλαιο ενός σχεδίου νόμου, με ενεργό συμμετοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας, η οποία θα είναι και ο αποδέκτης του.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Έρχονται 600 νέες προσλήψεις ειδικών φρουρών

Επόμενο άρθρο

Μηχανογραφικό 2022: Τι επιλέγουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Μηχανογραφικό 2022: Τι επιλέγουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ακτοπλοΐα: Στα ύψη οι τιμές των εισιτηρίων λόγω ενεργειακής κρίσης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.