Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Αδριανουπολίτης: Tα αίτια του αναβρασμού στο ΔΙΠΑΕ - Newspedia.gr

Αδριανουπολίτης: Tα αίτια του αναβρασμού στο ΔΙΠΑΕ

Ο Ν. Φίλης για άνοιγμα σχολείων, πανελλήνιες 2021 και εμβολιασμό εκπαιδευτικών

Το ζήτησε από όλα τα να καταθέσουν τις προτάσεις τους  σχετικά με την εξαγγελθείσα αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη η οποία θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις, καταργήσεις πανεπιστημιακών .

Κείμενο του Κωνσταντίνου Αδριανουπολίτη

Τα Πανεπιστήμια κατέθεσαν τις προτάσεις τους, με τις οποίες ζητούν δημιουργία νέων τμημάτων και όχι συγχωνεύσεις , καταργήσεις, με την εξαίρεση δύο ιδρυμάτων του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Θα μείνουμε στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. διότι η εισήγησή του, όπως ήλθε στη δημοσιότητα παρουσιάζει, κατά την άποψή μας,  μια ιδιαιτερότητα.

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος κ. Αθ. Καίσης πρότεινε τα εξής:

  1. Την κατάργηση του τμήματος Φυσικής με έδρα την Καβάλα δεδομένου ότι ο αριθμός των εισακτέων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 «είναι μόνο 36 φοιτητές από τους οποίους οι 11 προέρχονται από την κατηγορία των ΓΕΛ».

Η επισήμανση ότι μόνο 11 προέρχονται από τα ΓΕ.Λ. υπονοεί ότι οι υπόλοιποι προέρχονται από τα ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι είναι «αδύνατοι» μαθητές και εισήχθησαν με χαμηλή βαθμολογία.

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών του 2021 στο συγκεκριμένο τμήμα όμως, είναι διαφορετικά.

ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ)

 

Μαθητές Γενικών Λυκείων                                        Μαθητές Επαγγελματικών  Λυκείων

Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες                                               Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες

                 201/11                                                                                                10/10

               Βαθμολογίες                                                                             Βαθμολογίες

     πρώτου                  τελευταίου                                             πρώτου                       τελευταίου                                                                                                                                                              

 

Από τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι επιτυχόντες/εισακτέοι από τα ΓΕ.Λ. είναι 11 επί συνόλου προσφερόμενων θέσεων 201. Οι προσφερόμενες θέσεις στα ΕΠΑ.Λ. είναι 10  και λόγω του μικρού ποσοστού   εισαγωγής 5% είναι φυσικό οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑ.Λ. να κατέβαλαν αυξημένη προσπάθεια για την εισαγωγή τους.

Το γεγονός ότι οι προσφερόμενες θέσεις στα ΓΕ.Λ. είναι 201 και πέτυχαν μόνο 11 θα έπρεπε να προβληματίσει την Διοικούσα Επιτροπή και να υποβάλει βελτιωτικές προτάσεις και όχι να προτείνει κλείσιμο του τμήματος επειδή γράφτηκαν λίγοι. Η ειδικότητα του Φυσικού χαίρει εκτίμησης από τους υποψήφιους και εάν δούμε τα αποτελέσματα του τμήματος φυσικής π.χ. του ΕΚΠΑ, οι προσφερόμενες θέσεις είναι 158 καλύφτηκαν και οι 158, με πολύ υψηλότερες βαθμολογίες (ο τελευταίος εισαχθείς στο ΕΚΠΑ συγκέντρωσε  15.834 μόρια και ο πρώτος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. 13.926). Μια πρώτη εξήγηση είναι ότι στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. το τμήμα ιδρύθηκε πρόσφατα, οι υποψήφιοι από τα ΓΕ.Λ. στόχευσαν την ειδικότητα σε άλλα Πανεπιστήμια, αλλά λόγω ΕΒΕ έπεσαν έξω και λίγοι  προτίμησαν το ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Ο διαχωρισμός όμως των φοιτητών σε προερχόμενους από ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του ιδρύματος του οποίου προΐσταται αποτελεί, κατά την άποψή μας, διοικητικό και παιδαγωγικό ολίσθημα.

Πάντως εάν υιοθετηθεί από το ΥΠΑΙΘ το σκεπτικό, του κλεισίματος τμημάτων με λίγους εισαχθέντες, θα πρέπει άμεσα να κλείσει και το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στο οποίο δεν εισήχθη  κανένας από τα ΓΕ.Λ.

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΔΙ.ΠΑ.Ε. είναι διορισμένη, όχι εκλεγμένη και είναι φυσικό να ακολουθεί την πολιτική βούληση του ΥΠΑΙΘ για τα ΕΠΑ.Λ., η οποία είναι απαξιωτική.

Όσον αφορά την ανεξάρτητη αρχή την ΕΘΑΑΕ, η οποία είναι και αυτή διορισμένη από την παρούσα κυβέρνηση και είναι μεν ανεξάρτητη αλλά είναι δύσκολο, όπως αντιλαμβάνεται κανείς,  να αφίσταται από τις κυβερνητικές επιλογές στα θέματα παιδείας.

Τελικά θα επικρατήσει το κυβερνητικό σχέδιο για την αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη, εφόσον η πλειοψηφία στη Βουλή το εξασφαλίζει.

  1. Η κατάργηση του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος

Το τμήμα αυτό  έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και προτείνεται η κατάργησή του με το σκεπτικό ότι ο αριθμός των εισακτέων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 «είναι 90 φοιτητές και μόνο 36 προέρχονται από την κατηγορία των ΓΕΛ». Ας δούμε τα αποτελέσματα των πανελλαδικών του 2021.

 

 

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

 

Μαθητές Γενικών Λυκείων                                        Μαθητές Επαγγελματικών  Λυκείων

Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες                                               Αριθμ. θέσεων/επιτυχόντες

                 101/36                                                                                                 12/12

               Βαθμολογίες                                                                           Βαθμολογίες

     πρώτου                  τελευταίου                                             πρώτου                       τελευταίου                                                                                                                                                              

       15.791                         9.131                                                    15.315                            13.665

 

 

Το ίδιο φαινόμενο έχουμε και στο τμήμα αυτό.

Εάν καταργηθεί, αυτό σημαίνει ότι δεν θα εισαχθούν νέοι φοιτητές και παλιοί θα μεταφερθούν στις Σέρρες ή θα παραμείνουν στη Θεσσαλονίκη, σε κάθε περίπτωση το εγχείρημα είναι δύσκολο.

 

Το σχέδιο για τις αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη είναι πιο οργανωμένο, σε σχέση με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ  του 2013, η μελέτη του οποίου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρία του ομίλου ΑΚΜΗ.

Αυτή τη φορά το σχέδιο θα μελετηθεί από επιστημονικό όργανο του ακαδημαϊκού χώρου  και η όλη διαχείριση θα είναι ευκολότερη.

Τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα, ποια θα είναι η τύχη των φοιτητών των τμημάτων που συγχωνεύονται ή καταργούνται;

Επίσης, ιδιαίτερη δυσκολία θα υπάρξει όταν επιχειρηθεί το κλείσιμο τμημάτων σε περιφερειακά Πανεπιστήμια. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει δυσαρέσκεια ή αντίδραση, εκτός από των φοιτητών, από υπουργούς, βουλευτές, μητροπολίτες, περιφερειάρχες, δημάρχους κ.ά. Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή του καταστατικού χάρτη θα έχει πολιτικό κόστος, θα το αναλάβει η κυβέρνηση;

Ίδωμεν

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

The post Αδριανουπολίτης: Tα αίτια του αναβρασμού στο ΔΙΠΑΕ appeared first on Ipaidia.gr.

Exit mobile version