ΙΕΠ: Στην επιμόρφωση έχουν συμμετάσχει συνολικά μέχρι σήμερα 19.372 εκπαιδευτικοί.
Με ιδιαίτερη επιτυχία και σε εγκάρδιο κλίμα διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, 2022, το τελικό Συνέδριο της Πράξης ΕΑΝ, στο οποίο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα από την πρώτη καθολική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της χώρας.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της Πράξης «», η οποία υλοποιήθηκε από το ΑΠΘ (επισπεύδον ίδρυμα) σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ και το ΙΕΠ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020», με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Η Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια του έργου κ. Θωμαή Αλεξίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, παρουσίασε συνολικά το πρόγραμμα και μαζί με τους συνεργάτες της ανακοίνωσε τα βασικά πορίσματα από την εφαρμογή του. Όλες οι ομιλίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΑΝ (), στη σελίδα ‘Δράσεις’. Βασικό στόχο του ΕΑΝ αποτελεί η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο μέσω:
1. για και ΣΕΕ εκπαιδευτικούς ΠΕ06 και ΠΕ60
2. Συστηματικής παρακολούθησης της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία
3. Ενδεικτικού εκπαιδευτικού υλικού με πολυτροπικό χαρακτήρα
Στο πλαίσιο της Πράξης, η ομάδα του ΑΠΘ δημιούργησε ενώ την ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση των ΣΕΕ και εκπαιδευτικών ΠΕ06 και ΠΕ60 ανέλαβε το ΙΕΠ. Στην επιμόρφωση έχουν συμμετάσχει συνολικά μέχρι σήμερα 19.372 εκπαιδευτικοί.
Η επιμόρφωση αξιολογήθηκε από τους επιμορφούμενους με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Η ομάδα του ΕΚΠΑ υλοποίησε σύγχρονη και ασύγχρονη επιμόρφωση για 70 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με θετικές συνολικά εντυπώσεις. Στην ιστοσελίδα ΕΑΝ (www.ean.auth.gr), εκτός της περιγραφής του προγράμματος, της επιμόρφωσης και των σχετικών δράσεων, φιλοξενείται και όλο το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε από την ομάδα του ΑΠΘ. Συνολικά, έχουν δημιουργηθεί πάνω από 30 ενδεικτικά σενάρια οργανωμένα σε 5 θεματικές, περισσότερες από 150 δραστηριότητες, πάνω από 25 τραγούδια και 15 ψηφιακά παιχνίδια καθώς και πλούσιο συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς και είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο κοινό.
Το εκπαιδευτικό υλικό τροποποιήθηκε κατάλληλα ώστε να ανταποκρίνεται στη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα και να αποτελέσει σημαντικό παράδειγμα για την εκμάθηση γλωσσών στις μικρές ηλικίες. Στο πλαίσιο της συστηματικής παρακολούθησης και εποπτείας της εφαρμογής του προγράμματος ΕΑΝ από το ΑΠΘ, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-22, συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με τις αντιλήψεις όλων των εμπλεκομένων, τόσο στο ξεκίνημα του προγράμματος, όσο και κατά την εξέλιξή του (συλλογή πλέον των 12.000 απαντήσεων).
Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων κατέδειξαν τα πλεονεκτήματα που εντόπισαν όλοι οι συμμετέχοντες σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο, καθώς και τη σημασία καλών σχέσεων και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων. Πραγματοποιήθηκαν επίσης συστηματικές συναντήσεις και επικοινωνία με ΣΕΕ των δύο ειδικοτήτων ενώ διοργανώθηκαν και ομαδικές συνεντεύξεις με γονείς, εκπαιδευτικούς και ΣΕΕ, από τις οποίες προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με τις εμπειρίες τους καθώς και ιδιαίτερα θετικά σχόλια γονέων και παιδιών σχετικά με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική καινοτομία.
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του προγράμματος έγιναν και δειγματοληπτικές επισκέψεις σε σχολεία της χώρας (Ιωάννινα, Λουτράκι, Ρόδος, Κέρκυρα, Κοζάνη, Κομοτηνή κτλ.) όπου πραγματοποιήθηκαν παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα. Μέσα από συνεντεύξεις σε παιγνιώδη μορφή, τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και τα θετικά τους συναισθήματα για την εισαγωγή αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα EAN ().
Σημειώνεται ότι η ιστοσελίδα έχει περισσότερες από 280.000 θεάσεις και περίπου 32.000 χρήστες, εκ των οποίων οι 31.000 είναι από την Ελλάδα. Με βάση τα πορίσματα από την εφαρμογή του, το πρόγραμμα ΕΑΝ αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη ώστε η αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο να έχει μια θεωρητική και μεθοδολογική βάση που διασφαλίζει την αναπτυξιακή και παιδαγωγική καταλληλότητα, υποστηρίζει άρτια τον σκοπό της προσχολικής εκπαίδευσης και εγγυάται μια ποιοτική μαθησιακή εμπειρία για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης ΕΑΝ, μετά την ολοκλήρωσή του στο πλαίσιο της Πράξης, θα συνεχιστεί από το ΙΕΠ με ίδια μέσα, με σκοπό να υποστηρίξει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται στα νηπιαγωγεία.
ΙΕΠ: Στην επιμόρφωση έχουν συμμετάσχει συνολικά μέχρι σήμερα 19.372 εκπαιδευτικοί.
Με ιδιαίτερη επιτυχία και σε εγκάρδιο κλίμα διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, 2022, το τελικό Συνέδριο της Πράξης ΕΑΝ, στο οποίο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα από την πρώτη καθολική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της χώρας.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της Πράξης «», η οποία υλοποιήθηκε από το ΑΠΘ (επισπεύδον ίδρυμα) σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ και το ΙΕΠ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020», με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Η Επιστημονικά Υπεύθυνη και Συντονίστρια του έργου κ. Θωμαή Αλεξίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, παρουσίασε συνολικά το πρόγραμμα και μαζί με τους συνεργάτες της ανακοίνωσε τα βασικά πορίσματα από την εφαρμογή του. Όλες οι ομιλίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΑΝ (), στη σελίδα ‘Δράσεις’. Βασικό στόχο του ΕΑΝ αποτελεί η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο μέσω:
1. για και ΣΕΕ εκπαιδευτικούς ΠΕ06 και ΠΕ60
2. Συστηματικής παρακολούθησης της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία
3. Ενδεικτικού εκπαιδευτικού υλικού με πολυτροπικό χαρακτήρα
Στο πλαίσιο της Πράξης, η ομάδα του ΑΠΘ δημιούργησε ενώ την ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση των ΣΕΕ και εκπαιδευτικών ΠΕ06 και ΠΕ60 ανέλαβε το ΙΕΠ. Στην επιμόρφωση έχουν συμμετάσχει συνολικά μέχρι σήμερα 19.372 εκπαιδευτικοί.
Η επιμόρφωση αξιολογήθηκε από τους επιμορφούμενους με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Η ομάδα του ΕΚΠΑ υλοποίησε σύγχρονη και ασύγχρονη επιμόρφωση για 70 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, με θετικές συνολικά εντυπώσεις. Στην ιστοσελίδα ΕΑΝ (www.ean.auth.gr), εκτός της περιγραφής του προγράμματος, της επιμόρφωσης και των σχετικών δράσεων, φιλοξενείται και όλο το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε από την ομάδα του ΑΠΘ. Συνολικά, έχουν δημιουργηθεί πάνω από 30 ενδεικτικά σενάρια οργανωμένα σε 5 θεματικές, περισσότερες από 150 δραστηριότητες, πάνω από 25 τραγούδια και 15 ψηφιακά παιχνίδια καθώς και πλούσιο συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς και είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο κοινό.
Το εκπαιδευτικό υλικό τροποποιήθηκε κατάλληλα ώστε να ανταποκρίνεται στη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα και να αποτελέσει σημαντικό παράδειγμα για την εκμάθηση γλωσσών στις μικρές ηλικίες. Στο πλαίσιο της συστηματικής παρακολούθησης και εποπτείας της εφαρμογής του προγράμματος ΕΑΝ από το ΑΠΘ, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-22, συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με τις αντιλήψεις όλων των εμπλεκομένων, τόσο στο ξεκίνημα του προγράμματος, όσο και κατά την εξέλιξή του (συλλογή πλέον των 12.000 απαντήσεων).
Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων κατέδειξαν τα πλεονεκτήματα που εντόπισαν όλοι οι συμμετέχοντες σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο, καθώς και τη σημασία καλών σχέσεων και συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων. Πραγματοποιήθηκαν επίσης συστηματικές συναντήσεις και επικοινωνία με ΣΕΕ των δύο ειδικοτήτων ενώ διοργανώθηκαν και ομαδικές συνεντεύξεις με γονείς, εκπαιδευτικούς και ΣΕΕ, από τις οποίες προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με τις εμπειρίες τους καθώς και ιδιαίτερα θετικά σχόλια γονέων και παιδιών σχετικά με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική καινοτομία.
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του προγράμματος έγιναν και δειγματοληπτικές επισκέψεις σε σχολεία της χώρας (Ιωάννινα, Λουτράκι, Ρόδος, Κέρκυρα, Κοζάνη, Κομοτηνή κτλ.) όπου πραγματοποιήθηκαν παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα. Μέσα από συνεντεύξεις σε παιγνιώδη μορφή, τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και τα θετικά τους συναισθήματα για την εισαγωγή αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα EAN ().
Σημειώνεται ότι η ιστοσελίδα έχει περισσότερες από 280.000 θεάσεις και περίπου 32.000 χρήστες, εκ των οποίων οι 31.000 είναι από την Ελλάδα. Με βάση τα πορίσματα από την εφαρμογή του, το πρόγραμμα ΕΑΝ αποτελεί μια σημαντική παρακαταθήκη ώστε η αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο να έχει μια θεωρητική και μεθοδολογική βάση που διασφαλίζει την αναπτυξιακή και παιδαγωγική καταλληλότητα, υποστηρίζει άρτια τον σκοπό της προσχολικής εκπαίδευσης και εγγυάται μια ποιοτική μαθησιακή εμπειρία για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης ΕΑΝ, μετά την ολοκλήρωσή του στο πλαίσιο της Πράξης, θα συνεχιστεί από το ΙΕΠ με ίδια μέσα, με σκοπό να υποστηρίξει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται στα νηπιαγωγεία.