Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 5 Δεκεμβρίου, 2023
  • Σύνδεση
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σχολική βία: ο ρόλος των παρατηρητών!

23 Μαΐου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έκλειψη ηλίου στις 25 Οκτωβρίου – Πού θα είναι ορατή

Έρχονται νέα μέτρα στήριξης το 2023 – Ποιοι οι ωφελούμενοι

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

Διαφήμιση

Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το ρόλο της ομάδας των παιδιών που είναι παρατηρητές και μάρτυρες του φαινομένου της σχολικής βίας.

Γιατί τα περισσότερα επεισόδια  σχολικής βίας, αφού συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, γίνονται συνήθως μπροστά σε  άλλα παιδιά, σε μια ομάδα συνομήλικων, η οποία παρευρίσκεται σε κάθε τέτοια εκδήλωση  και  συνήθως παίζει το ρόλο του θεατή – παρατηρητή.

Η στάση και οι αντιδράσεις των παιδιών αυτών επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του φαινομένου την ώρα που εκδηλώνεται. Έχει διαπιστωθεί ότι η ομάδα των παιδιών – παρατηρητών κρατά απέναντι στις πράξεις αυτές είτε υποστηρικτική προς το θύτη στάση είτε στάση σιωπηρής αποδοχής, που από το παιδί θύτη ερμηνεύεται  ως επιβράβευση και επιδοκιμασία της συμπεριφοράς του.

Είναι πολύ πιθανό  η ικανοποίηση και η εξουσία που μπορεί να απολαμβάνει το παιδί θύτης να οφείλονται κατά πολύ στην παρουσία των παρατηρητών. Χάρη στους παρευρισκόμενους ο θύτης νιώθει να αποκτά την εικόνα του δυνατού, την αίσθηση ότι η επιβολή του στο αδύναμο  θύμα του δίνει κύρος και επομένως έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την πράξη του.  Με άλλα λόγια η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του θύτη δεν πηγάζει μόνο από τη συναισθηματική του κατάσταση και τη στάση υποταγής του θύματος, αλλά και από τις αντιδράσεις της ομήγυρης, των παιδιών μαρτύρων.

Βέβαια τα παιδιά που γίνονται μάρτυρες του σχολικού εκφοβισμού δε σημαίνει ότι συμφωνούν με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα παιδιά μάρτυρες  παρεμβαίνουν  και  σταματούν  το επεισόδιο της βίας όπως επίσης  και περιπτώσεις παιδιών που πολύ θα ήθελαν να βοηθήσουν το θύμα, αλλά δεν το κάνουν  φοβούμενα ότι μπορεί να πάρουν τη θέση του αμέσως μετά. Από την άλλη πάλι η συχνή έκθεση παιδιών μαρτύρων σε φαινόμενα σχολικής βίας εξοικειώνει τα παιδιά με το φαινόμενο και μειώνει τις όποιες ικανότητες και διαθέσεις αντίδρασής τους σε αυτό. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά που έχουν υποστηρίξει το θύτη έχουν αργότερα εκδηλώσει τα ίδια  επιθετική συμπεριφορά.  Έτσι τελικά η σχολική βία φτάνει να γίνεται απλά ένα φαινόμενο της σχολικής καθημερινότητας.   

Από τα παραπάνω φαίνεται, νομίζω, καθαρά ότι η εμπλοκή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο των συνομηλίκων  στα επεισόδια της σχολικής βίας είναι σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης του φαινομένου. Αντίθετα, ως αντίδοτο, η προώθηση και η προαγωγή των σχέσεων μεταξύ των παιδιών θυμάτων και των συμμαθητών τους αποτελούν ένα ισχυρό  προστατευτικό μηχανισμό. Οι σχέσεις με τους συμμαθητές και η αποδοχή από τις ομάδες των συνομηλίκων  αποδεικνύονται τεράστιας σημασίας για την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία και ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμβουλεύουν τα παιδιά, που γίνονται μάρτυρες σχολικού εκφοβισμού, να αναφέρουν οπωσδήποτε το επεισόδιο στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό ή σε κάποιον άλλο ενήλικα της εμπιστοσύνης τους, ώστε να πράξει ανάλογα.  Θα πρέπει να  δώσουμε στα παιδιά  να καταλάβουν ότι οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο βίας μπορεί να μετριαστεί ή και να εξαφανιστεί μόνο με το ενδιαφέρον και την ενεργό συμμετοχή όλων μας. Διαφορετικά μπορεί να διογκωθεί  υπέρμετρα και πολύ γρήγορα να γίνει «προσωπική» μας υπόθεση.

patrisnews.gr

Π

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Μεταπτυχιακό: «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων»

Επόμενο άρθρο

Αρχίζει σήμερα Δευτέρα (23/5) ο εξεταστικός Γολγοθάς με Τράπεζα Θ(υ)μάτων: Εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρενέργειες

Σχετικά Άρθρα

Youth Pass: Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Youth Pass: Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

5 Δεκεμβρίου, 2023

Λήγει σήμερα (05.12.23) η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την καταβολή του Youth Pass σε νέους 18 και 19 ετών. Το...

«Ραντεβού» για άγριο ξύλο με μαχαίρια και στειλιάρια: «Ήρθαν από το Κρυονέρι και πλακωθήκαν εδώ πέρα» (video)

«Ραντεβού» για άγριο ξύλο με μαχαίρια και στειλιάρια: «Ήρθαν από το Κρυονέρι και πλακωθήκαν εδώ πέρα» (video)

5 Δεκεμβρίου, 2023

Μια αιματηρή συμπλοκή έγινε το βράδυ του Σαββάτου στη Νέα Ερυθραία με στειλιάρια, μαχαίρια, ακόμη και βόμβες μολότοφ με αποτέλεσμα...

Θεσσαλονίκη και Πειραιάς κάτω από το νερό -Το δυστοπικό σενάριο αν αυξηθεί η θερμοκρασία στη Γη

Θεσσαλονίκη και Πειραιάς κάτω από το νερό -Το δυστοπικό σενάριο αν αυξηθεί η θερμοκρασία στη Γη

4 Δεκεμβρίου, 2023

Πώς θα ήταν η πλατεία Αριστοτέλους και ο Άγιος Νικόλαος στον Πειραιά εάν συνεχιστεί η άνοδος της θερμοκρασίας και ο...

Ταξιδιώτης του χρόνου «αποκαλύπτει» την μεγάλη ανακάλυψη που θα γίνει στις 28 Δεκεμβρίου (video)

Ταξιδιώτης του χρόνου «αποκαλύπτει» την μεγάλη ανακάλυψη που θα γίνει στις 28 Δεκεμβρίου (video)

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ένας ταξιδιώτης του χρόνου που έρχεται από το 2671 κάνει μερικές προβλέψεις για γεγονότα που θα συμβούν μέσα στον Δεκέμβριο....

«Μου έσκισε τα ρούχα, ήταν φριxτό»! Συγκλονίζει η 50χρονη από την Ιεράπετρα για την απόπειρα βiασμoύ

«Μου έσκισε τα ρούχα, ήταν φριxτό»! Συγκλονίζει η 50χρονη από την Ιεράπετρα για την απόπειρα βiασμoύ

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ιεράπετρα: Καταδικάστηκε σε 10 χρόνια και 6 μήνες ο 33χρονος που αποπειράθηκε να βιάσει 50χρονη Σε 10,6 χρόνια φυλάκιση καταδικάστηκε...

Επόμενο άρθρο

Αρχίζει σήμερα Δευτέρα (23/5) ο εξεταστικός Γολγοθάς με Τράπεζα Θ(υ)μάτων: Εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρενέργειες

iep ΙΕΠ Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ερωτηματολόγιο ΙΕΠ για εκπ/κούς, που οι μαθητές τους συμμετείχαν στις «εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Youth Pass: Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Youth Pass: Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

5 Δεκεμβρίου, 2023
«Ραντεβού» για άγριο ξύλο με μαχαίρια και στειλιάρια: «Ήρθαν από το Κρυονέρι και πλακωθήκαν εδώ πέρα» (video)

«Ραντεβού» για άγριο ξύλο με μαχαίρια και στειλιάρια: «Ήρθαν από το Κρυονέρι και πλακωθήκαν εδώ πέρα» (video)

5 Δεκεμβρίου, 2023
Θεσσαλονίκη και Πειραιάς κάτω από το νερό -Το δυστοπικό σενάριο αν αυξηθεί η θερμοκρασία στη Γη

Θεσσαλονίκη και Πειραιάς κάτω από το νερό -Το δυστοπικό σενάριο αν αυξηθεί η θερμοκρασία στη Γη

4 Δεκεμβρίου, 2023
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.552)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.685)
  • Lifestyle (437)
  • Viral (367)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (86)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (280)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (121)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (13)
  • Απόψεις (125)
  • Βάσεις (73)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (675)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (728)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (24)
  • Διορισμοί (33)
  • Ειδήσεις (142)
  • Ειδήσεις (465)
  • Ειδική Αγωγή (50)
  • Εκπαίδευση (2.012)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (928)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.007)
  • Ελλάδα (4.347)
  • ΕΠΑΛ (7)
  • Επιμόρφωση (63)
  • Εργασία (88)
  • Θέματα Εξετάσεων (23)
  • Θρησκεία (15)
  • Ιδιωτικά (47)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (21)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (849)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (590)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (30)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (36)
  • Οικονομία (286)
  • Πανελλαδικές (393)
  • Περιβάλλον (129)
  • Πολιτική (370)
  • Πολιτισμός (161)
  • Προβολή (2)
  • Πρωτοβάθμια (511)
  • Ροή (40.975)
  • Σεμινάρια – MOOC (30)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (219)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (55)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (203)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (493)
  • Υγεία (785)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (917)
  • Φοιτητές (374)
  • Χρήσιμα (6)

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά

© 2023 Newspedia.gr.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In