Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο
Κανείς υπεύθυνος για το επίπεδο των θεμάτων Μαθηματικών Προσανατολισμού δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του τις δυο χρονιές πλημμελούς λειτουργίας των σχολείων, τους περιορισμούς που βίωσαν τα παιδιά μας, την ακύρωση της νιότης τους. Κανείς δεν σκέφθηκε τους παράγοντες αυτούς, ώστε να τους δώσει την ευκαιρία ενός χαμόγελου επιβράβευσης των κόπων και της ταλαιπωρίας τους.
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα περσινά, με πολλές μικρές ή μεγαλύτερες παγίδες, λες και μαθηματική ικανότητα είναι να τις προσπερνάς σε ένα, κρίσιμο για το μέλλον σου, τρίωρο. Επιπλέον, είναι παιδαγωγικά ακατανόητη η σύνδεση της μαθηματικής ικανότητας με την ταχύτητα.
«Υπάρχει μια παράδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις ο χρόνος να επαρκεί για την ικανοποιητική πραγμάτευση των θεμάτων μόνο αν ο εξεταζόμενος σκέφτεται και γράφει γρήγορα… Με την στενότητα του χρόνου αρκετοί μαθητές που σκέφτονται σε βάθος, αλλά όχι κατ’ ανάγκην γρήγορα, παρουσίασαν μια υποεπίδοση αναντίστοιχη των γνώσεων και των ικανοτήτων τους» έγραφε το 2017 ο Νίκος Μαυρογιάννης. Να προσθέσουμε ότι στα αδίδακτα δύσκολα θέματα, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει κάποιος να δοκιμάσει, και υπεισέρχεται ο παράγοντας «τύχη» στο αν θα πετύχει με την πρώτη τη σωστή επιλογή μεθόδου ή θα είναι η τελευταία που θα δοκιμάσει.
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι τα θέματα αυτά απευθύνονταν και σε υποψήφιους του Επιστημονικού Πεδίου των Οικονομικών.
Μια σύγκριση ανάμεσα στα θέματα που δίνονταν στην εποχή των Δεσμών της πρώτης με της τέταρτης, στην οποία, δικαίως, θεωρούνταν κατάλληλοι για εισαγωγή, λόγω των απαιτήσεων των σχολών αυτού του πεδίου, υποψήφιοι εξεταζόμενοι σε πολύ απλούστερα και πιο συμβατά με τις μελλοντικές τους σπουδές θέματα αναδεικνύει το γιατί επιβάλλεται ή οι υποψήφιοι των αντίστοιχων πεδίων να εξετάζονται χωριστά ή τα θέματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς βαθμολογίας σε όλα τα παιδιά που έχουν μελετήσει τη σχολική ύλη. Το αντίθετο συνέβη φέτος, κι αυτό έχει πολιτικές διαστάσεις: Αναμένεται να κοπούν λόγω βάσης υποψήφιοι που διεκδικούν σχολές που προσφέρουν κυρίως τα ιδιωτικά κολλέγια, οι προϊστάμενοι κατά τα φαινόμενα της Υπουργού κ. Κεραμέως,
. Αντίθετα μικρότερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι του Πολυτεχνείου και των Φυσικομαθηματικών Σχολών που δεν τις προσφέρει η «πιάτσα» των Σχολαρχών.
Θα λέγαμε «Αιδώς Αργείοι», αλλά δεν περισσεύει το είδος στην πολιτική ηγεσία της χώρας μας.
Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση