Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα στη μεταφορά των παιδιών στα Ειδικά Σχολεία – Σοβαρές ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ
Τις σοβαρές επιστημονικές ελλείψεις σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και τα προβλήματα στην μεταφορά των παιδιών των Ειδικών σχολείων, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του.
Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Κανέλλη Λιάνα, Δελής Γιάννης, Καραθανασόπουλος Νίκος, Κομνηνάκα Μαρία, Λαμπρούλης Γιώργος, Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος, Παφίλης Θανάσης, Συντυχάκης Μανώλης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Π.Ε. Βύρωνα – Καισαριανής Παγκρατίου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», τα μισά παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Ρόζα Ιμβριώτη στην Καισαριανή, όλα τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ρόζα Ιμβριώτη, όλα τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου ΕΛΕΠΑΠ και παιδιά από τα 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο και 2ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ είναι έξω από τα σχολειά τους, γιατί δεν εξασφαλίστηκε η μεταφορά τους.
Σημειώνεται πως ούτε φέτος εξασφαλίστηκε η μεταφορά των προνήπιων-νηπίων του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ρόζα Ιμβριώτη, με αποτέλεσμα την προσέλευση ελάχιστων παιδιών που είχε ως αποτέλεσμα κάποια να σταματήσουν τελείως.
«Βαρύτατες ευθύνες βαραίνουν τόσο την κυβέρνηση, τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών όσο και την Περιφέρεια Αττικής που ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε όλα τα ειδικά σχολεία. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα (και το κράτος υποχρέωση να τους το εξασφαλίσει) να φοιτούν όλα σε δημόσια ειδικά σχολεία και να μεταφέρονται όλα και με ασφάλεια», αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης.
Οι βουλευτές ρωτούν την και τον υπουργό Εσωτερικών τι μέτρα θα παρθούν ώστε να εξασφαλιστεί η μεταφορά τους, ενώ παράλληλα ζητούν να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία.
Η κυβέρνηση μπορεί να διαμηνύει πως τα κενά έχουν καλυφθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους, ωστόσο τα στοιχεία από τα σχολεία μόνο της Καισαριανής, δείχνουν πως καλά κρατούν.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών, στο Ειδικό Δημοτικό Ρόζα Ιμβριώτη λείπει 1 ΕΒΠ, στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Ρόζα Ιμβριώτη λείπουν 2 ΕΕΠ (1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια) και 1 ΕΒΠ, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 3 ΕΕΠ (1 φυσικοθεραπευτής/τρια, 1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια), στο 2ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 2 ΕΕΠ (1 εργοθεραπευτής/τρια, 1 φυσικοθεραπευτής/τρια), στο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 3 ΕΕΠ (1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια και 1 νοσηλεύτρια/της) και στο 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 4 ΕΕΠ (1 φυσικοθεραπευτής/τρια, 1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 Κοινωνική Λειτουργός, 1 Ψυχολόγος).
Χωρίς δασκάλους τα σχολεία – Αδυναμία υλοποίησης του ολοήμερου
Θα ήταν ουτοπικό τα προβλήματα που προέρχονται από τα εκπαιδευτικά κενά να καταγράφονται σε μια περιοχή ή μονάχα στην Αττική. Οι γονείς του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης καταγγέλλουν πως για τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, τμήμα της ΣΤ’ Δημοτικού λειτουργεί χωρίς δάσκαλο, ενώ δεν υποστηρίζεται το ολοήμερο πρόγραμμα.
Το πρόβλημα στην επαρχία είναι ακόμη μεγαλύτερο, με την ΕΛΜΕ Ηρακλείου να καταγράφει περισσότερα από 450 εκπαιδευτικά κενά στο νομό Κρήτης.
Πιο συγκεκριμένα 170 καταγράφονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ηρακλείου, ενώ στην Δευτεροβάθμια 100 με 150, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργου Μακράκη.
Ηπου αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες παιδιών φθίνει. Υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και στην παράλληλη στήριξη. Η κυβέρνηση δεν έχει δώσει την απαιτούμενη ώθηση και κινδυνεύει να εξαφανιστεί και αυτή από τα σχολεία του Ηρακλείου.
«Έχουν αποχωρήσει 20-30 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Έχουν ακυρώσει την εργασία τους και προτιμούν να μη δουλέψουν. Ο λόγος σχετίζεται με το χαμηλό μηνιαίο εισόδημα που εισπράττουν. Όταν ένας εκπαιδευτικός λαμβάνει 750 ευρώ και αναγκάζεται να μετακινείται σε χωριά όπως η Βιάννος, ο Χάρακας και το Τυμπάκι, είναι κατανοητό πως δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Οι οικονομικές συγκυρίες είναι δύσκολες και πρέπει να σταθούμε εκεί. Γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί αποχωρούν», ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου.
Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα στη μεταφορά των παιδιών στα Ειδικά Σχολεία – Σοβαρές ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ
Τις σοβαρές επιστημονικές ελλείψεις σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και τα προβλήματα στην μεταφορά των παιδιών των Ειδικών σχολείων, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του.
Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Κανέλλη Λιάνα, Δελής Γιάννης, Καραθανασόπουλος Νίκος, Κομνηνάκα Μαρία, Λαμπρούλης Γιώργος, Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος, Παφίλης Θανάσης, Συντυχάκης Μανώλης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Π.Ε. Βύρωνα – Καισαριανής Παγκρατίου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», τα μισά παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Ρόζα Ιμβριώτη στην Καισαριανή, όλα τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ρόζα Ιμβριώτη, όλα τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου ΕΛΕΠΑΠ και παιδιά από τα 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο και 2ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ είναι έξω από τα σχολειά τους, γιατί δεν εξασφαλίστηκε η μεταφορά τους.
Σημειώνεται πως ούτε φέτος εξασφαλίστηκε η μεταφορά των προνήπιων-νηπίων του Ειδικού Νηπιαγωγείου Ρόζα Ιμβριώτη, με αποτέλεσμα την προσέλευση ελάχιστων παιδιών που είχε ως αποτέλεσμα κάποια να σταματήσουν τελείως.
«Βαρύτατες ευθύνες βαραίνουν τόσο την κυβέρνηση, τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών όσο και την Περιφέρεια Αττικής που ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε όλα τα ειδικά σχολεία. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα (και το κράτος υποχρέωση να τους το εξασφαλίσει) να φοιτούν όλα σε δημόσια ειδικά σχολεία και να μεταφέρονται όλα και με ασφάλεια», αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης.
Οι βουλευτές ρωτούν την και τον υπουργό Εσωτερικών τι μέτρα θα παρθούν ώστε να εξασφαλιστεί η μεταφορά τους, ενώ παράλληλα ζητούν να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία.
Η κυβέρνηση μπορεί να διαμηνύει πως τα κενά έχουν καλυφθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους, ωστόσο τα στοιχεία από τα σχολεία μόνο της Καισαριανής, δείχνουν πως καλά κρατούν.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών, στο Ειδικό Δημοτικό Ρόζα Ιμβριώτη λείπει 1 ΕΒΠ, στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Ρόζα Ιμβριώτη λείπουν 2 ΕΕΠ (1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια) και 1 ΕΒΠ, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 3 ΕΕΠ (1 φυσικοθεραπευτής/τρια, 1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια), στο 2ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 2 ΕΕΠ (1 εργοθεραπευτής/τρια, 1 φυσικοθεραπευτής/τρια), στο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 3 ΕΕΠ (1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 εργοθεραπευτής/τρια και 1 νοσηλεύτρια/της) και στο 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ λείπουν 4 ΕΕΠ (1 φυσικοθεραπευτής/τρια, 1 λογοθεραπευτής/τρια, 1 Κοινωνική Λειτουργός, 1 Ψυχολόγος).
Χωρίς δασκάλους τα σχολεία – Αδυναμία υλοποίησης του ολοήμερου
Θα ήταν ουτοπικό τα προβλήματα που προέρχονται από τα εκπαιδευτικά κενά να καταγράφονται σε μια περιοχή ή μονάχα στην Αττική. Οι γονείς του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης καταγγέλλουν πως για τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, τμήμα της ΣΤ’ Δημοτικού λειτουργεί χωρίς δάσκαλο, ενώ δεν υποστηρίζεται το ολοήμερο πρόγραμμα.
Το πρόβλημα στην επαρχία είναι ακόμη μεγαλύτερο, με την ΕΛΜΕ Ηρακλείου να καταγράφει περισσότερα από 450 εκπαιδευτικά κενά στο νομό Κρήτης.
Πιο συγκεκριμένα 170 καταγράφονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ηρακλείου, ενώ στην Δευτεροβάθμια 100 με 150, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργου Μακράκη.
Ηπου αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες παιδιών φθίνει. Υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και στην παράλληλη στήριξη. Η κυβέρνηση δεν έχει δώσει την απαιτούμενη ώθηση και κινδυνεύει να εξαφανιστεί και αυτή από τα σχολεία του Ηρακλείου.
«Έχουν αποχωρήσει 20-30 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Έχουν ακυρώσει την εργασία τους και προτιμούν να μη δουλέψουν. Ο λόγος σχετίζεται με το χαμηλό μηνιαίο εισόδημα που εισπράττουν. Όταν ένας εκπαιδευτικός λαμβάνει 750 ευρώ και αναγκάζεται να μετακινείται σε χωριά όπως η Βιάννος, ο Χάρακας και το Τυμπάκι, είναι κατανοητό πως δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Οι οικονομικές συγκυρίες είναι δύσκολες και πρέπει να σταθούμε εκεί. Γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί αποχωρούν», ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου.