Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
  • Σύνδεση
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Βαρύ κατηγορώ Πανεπιστημιακών για Κεραμέως για τις συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων

28 Φεβρουαρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το υπουργείο Παιδείας επείγεται να προχωρήσει σε  συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων

Πάνω από 50 τμήματα από τα συνολικά 430 των ελληνικών ΑΕΙ βρίσκονται υπό εξέταση από το υπουργείο Παιδείας ενόψει των αλλαγών που σχεδιάζονται στον πανεπιστημιακό χάρτη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φωτιά στην Κρήτη: Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

ΕΟΔΥ: Κάθε Παρασκευή η ενημέρωση για τα κρούσματα του κορονοϊού

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας επείγεται να προχωρήσει σε  συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, και στο πλαίσιο αυτό πιέζει τις διοικήσεις των ίδιων των Πανεπιστημίων να αναλάβουν αυτές τον ακρωτηριασμό τους.

Σημειώνει μάλιστα ότι στα βασικά κριτήρια τα οποία θα συνεκτιμηθούν για τις τελικές αποφάσεις είναι:

1. Ο χαμηλός αριθμός φοιτητών.

2. Η βιωσιμότητα του τμήματος (π.χ. επάρκεια του διδακτικού και του υποστηρικτικού προσωπικού, διαθεσιμότητα υποδομών).

3. Η πανσπερμία τμημάτων με συναφές αντικείμενο σε διάφορες περιοχές και οι αλληλοεπικαλύψεις.

Το newspedia.gr μεγαλώνει!

Κάνε Like στη σελίδα μας

4. Ο ρυθμός αποφοίτησης, η ποιότητα και η διεθνής αναγνώριση του παραγόμενου ερευνητικού έργου, η απορροφητικότητα των πτυχιούχων από την αγορά εργασίας.

Είναι φανερό δια γυμνού οφθαλμού ότι και για τα τέσσερα κριτήρια έχει την κύρια και τη βασική  (για να μην πούμε την αποκλειστική ευθύνη) το υπουργείο Παιδείας διαχρονικά και οι εκπαιδευτικές πολιτικές που έχουν προωθηθεί. 

Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει αναστάτωση στους Πανεπιστημιακούς Καθηγητές για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμέως.

Στο πλαίσιο αυτά την Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2022, έλαβε χώρα συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Διδασκόντων Ιονίου Πανεπιστημίου (Ε.Δ.Ι.Π.) με θέμα τις δρομολογούμενες αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επικείμενη κατάθεση του νέου Νόμου-Πλαισίου για τα ΑΕΙ.
Οι Πανεπιστημιακοί σημειώνουν ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τον νέο Νόμο-Πλαίσιο και την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, καθώς και η από 21-02-2022 επιστολή της Υπουργού Παιδείας προς τους Πρυτάνεις σχετικά με τα κριτήρια για την αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας «ξύπνησαν» τους χειρότερους εφιάλτες της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, αφού το υπουργείο Παιδείας προτρέπει σε συγχωνεύσεις/καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων με fast track διαδικασίες.

Η «προτροπή» αυτή σύντομα αναμένεται να γίνει εκβιασμός με την εφαρμογή του απαράδεκτου μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατά την προσφιλή τακτική του Υπουργείου μέσω διαρροών στον Τύπο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί επίσημα τα Ιδρύματα, εμφανίστηκε και η περιβόητη κατάταξη των ΑΕΙ από την ΕΘΑΑΕ, με ατεκμηρίωτα τριψήφια νουμεράκια και με στοχευμένες κατευθύνσεις που είναι προφανείς ακόμα και στον τελευταίο ανίδεο αναγνώστη!

Οι Πανεπιστημιακοί καθηγητές εύλογα ρωτούν:

1. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να μαθαίνουν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την αξιολογική τους κατάταξη πριν ακόμα αυτή φτάσει επίσημα στα θεσμοθετημένα τους όργανα;

2. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους έως 31-03-2022, όταν το Υπουργείο χρειάζεται ένα εξάμηνο για να συντάξει μια επιστολή με αόριστα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει οι Διοικήσεις να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις;

3. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους όταν πολλά από τα Τμήματά τους βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης των νέων προγραμμάτων σπουδών τους σύμφωνα με τις διαδικασίες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης;

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση της Ένωσης Διδασκόντων του Ιονίου Πανεπιστημίου

ΕΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΙΟΝΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΕΔΙΠ
Μέλος της ΠΟΣΔΕΠ

ΨΗΦΙΣΜΑ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για τον ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΧΑΡΤΗ και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Την Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2022, έλαβε χώρα συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Διδασκόντων Ιονίου Πανεπιστημίου (Ε.Δ.Ι.Π.) με θέμα τις δρομολογούμενες αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επικείμενη κατάθεση του νέου Νόμου-Πλαισίου για τα ΑΕΙ.
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τον νέο Νόμο-Πλαίσιο και την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, καθώς και η από 21-02-2022 επιστολή της Υπουργού Παιδείας
και Θρησκευμάτων προς τους Πρυτάνεις σχετικά με τα κριτήρια για την αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας «ξύπνησαν» τους χειρότερους εφιάλτες της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα, αφού προτρέπει σε συγχωνεύσεις/καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων με fast track διαδικασίες. Η «προτροπή» αυτή σύντομα αναμένεται να γίνει εκβιασμός με την εφαρμογή του απαράδεκτου μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατά την προσφιλή τακτική του Υπουργείου μέσω διαρροών στον Τύπο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί επίσημα τα Ιδρύματα, εμφανίστηκε και η περιβόητη κατάταξη των ΑΕΙ από την ΕΘΑΑΕ, με ατεκμηρίωτα τριψήφια νουμεράκια και με στοχευμένες κατευθύνσεις που είναι προφανείς ακόμα και στον τελευταίο ανίδεο αναγνώστη!
Μία λέξη αρμόζει μόνο για όλα αυτά: …Ντροπή!!!

Η Υπουργός Παιδείας δείχνει ξεκάθαρα ότι όχι μόνο δεν σέβεται τους στοιχειώδεις κανόνες του διαλόγου, αλλά πρωτίστως απαξιώνει τους θεσμούς και τα θεσμικά όργανα των Πανεπιστημίων. Και ερωτούμε:
1. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να μαθαίνουν από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την αξιολογική τους κατάταξη πριν ακόμα αυτή φτάσει επίσημα στα θεσμοθετημένα τους όργανα;

2. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους έως 31-03-2022, όταν το Υπουργείο χρειάζεται ένα εξάμηνο για να συντάξει μια επιστολή με αόριστα κριτήρια βάσει των οποίων θα πρέπει οι Διοικήσεις να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις;

3. Είναι δυνατόν τα Πανεπιστήμια της χώρας να καλούνται να υποβάλλουν σχέδιο αναδιάρθρωσης τους όταν πολλά από τα Τμήματά τους βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης των νέων προγραμμάτων σπουδών τους σύμφωνα με τις διαδικασίες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης;

Είναι φανερό πως η ηγεσία του Υπουργείου δεν επιθυμεί έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, αλλά αντιθέτως βιάζεται να προωθήσει μία πολιτική που συρρικνώνει και απαξιώνει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, στηρίζοντας τις προτάσεις της σε επιτροπές «σοφών» που κατά παραγγελία επεξεργάζονται και παρουσιάζουν δήθεν «σχέδια δράσης για το
Πανεπιστήμιο του 2030». Προσπαθεί δε να τεκμηριώσει τα παράλογα, με α λα καρτ παραπομπές σε εισηγήσεις της ΕΘΑΑΕ, όποτε αυτό απαιτείται (αλλά αγνοώντας την – επί της ουσίας – στην προτεινόμενη διαδικασία αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης).
Η Ε.Δ.Ι.Π., σε απάντηση της συστηματικής εκτροπής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι αντιτίθεται σε οποιαδήποτε προσπάθεια ποσοτικής και ποιοτικής υποβάθμισης του Ιονίου Πανεπιστημίου!

Τονίζουμε εμφατικά ότι η όποια απόπειρα κατάργησης ή συγχώνευσης ακαδημαϊκών μονάδων, ακόμα και σε περιπτώσεις επικαλύψεων που είναι αναπόφευκτες σε ένα πολυνησιωτικό περιβάλλον, αποτελεί για την ακαδημαϊκή κοινότητα casus belli και αφετηρία αγώνων.
Ζητούμε:
• από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να επιδείξει την απαιτούμενη σύνεση, να σταματήσει τα πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη των Ιδρυμάτων και να αφουγκραστεί την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά και τις ιδιαιτερότητες των
ιδρυμάτων,
• από τη Διοίκηση του Ιονίου Πανεπιστημίου να υπερασπιστεί όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα του και να αντιταχθεί στο σχέδιο της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που θέλει να εξαφανίσει από τον Ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια, χωρίς να αναλάβει και την ευθύνη αυτής της επιλογής,
• από τους θεσμικούς φορείς στην Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων να ενώσουν την φωνή τους μαζί μας ώστε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του Ιονίου
Πανεπιστημίου. 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο alfavita.gr

Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Χαλκιδική: Πήγαινε το παιδί του στο σχολείο και ο δρόμος «κατάπιε» το αυτοκίνητο του

Επόμενο άρθρο

Σχολεία – Νέες οδηγίες του CDC: Πότε θα βγάλουν τις μάσκες οι μαθητές

Σχετικά Άρθρα

Φωτιά στην Κρήτη: Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

6 Ιουλίου, 2022

Μεγάλη επιχείρηση της πυροσβεστικής στην περιοχή Κορακοβούνι του Ηρακλείου ΚρήτηςΣε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη επιχείρηση της πυροσβεστικής, στην περιοχή Κορακοβούνι του...

auth-ΑΠΘ-1

Ημερίδα στο ΑΠΘ: “Smart Eye – Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διάχυση της αρχαιολογικής πληροφορίας”

6 Ιουλίου, 2022

To PersLab – Εργαστήριο Φωτογραμμετρίας και Τηλεπισκόπησης του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Περιφέρειας Θεσσαλονίκης και την InfoΔημ...

ΕΟΔΥ: Κάθε Παρασκευή η ενημέρωση για τα κρούσματα του κορονοϊού

6 Ιουλίου, 2022

Σε εβδομαδιαία βάση θα κοινοποιείται η έκθεση του ΕΟΔΥΣε εβδομαδιαία βάση και συγκεκριμένα κάθε Παρασκευή θα κοινοποιείται η έκθεση του...

Εκπαιδευτικοί: Η κυβέρνηση «κόβει» το χρηματικό επίδομα στέγασης των αναπληρωτών

6 Ιουλίου, 2022

Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί ακόμα μία επίθεση της κυβέρνησης στους εργαζόμενους, στερείται κάθε λογικής και αποτελεί σκληρό χτύπημα στους όρους...

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΔΕ από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 2022-23

6 Ιουλίου, 2022

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΔΕ σε ΚΕΔΑΣΥ/ΣΜΕΑΕ, σε Μουσικά, σε Καλλιτεχνικά Σχολεία και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 2022-23 Δείτε τα ονόματα: Αποσπάσεις...

Επόμενο άρθρο

Σχολεία – Νέες οδηγίες του CDC: Πότε θα βγάλουν τις μάσκες οι μαθητές

Πόθεν Έσχες: Λήγει η προθεσμία για τις δηλώσεις- Ποιοι είναι υπόχρεοι

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Φωτιά στην Κρήτη: Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

6 Ιουλίου, 2022
auth-ΑΠΘ-1

Ημερίδα στο ΑΠΘ: “Smart Eye – Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διάχυση της αρχαιολογικής πληροφορίας”

6 Ιουλίου, 2022

ΕΟΔΥ: Κάθε Παρασκευή η ενημέρωση για τα κρούσματα του κορονοϊού

6 Ιουλίου, 2022
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita
  • Esos
  • Fresh Education
  • ipaidia
  • Viral
  • Webex
  • Αθλητικά
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Απόψεις
  • Βάσεις
  • Γλωσσομάθεια
  • Γονείς
  • Γυμνάσιο
  • Δευτεροβάθμια
  • Δημοτικό
  • Δια Βίου Μάθηση
  • Διορισμοί
  • Ειδήσεις
  • Ειδήσεις
  • Ειδική Αγωγή
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτική πολιτική
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Εκπαιδευτικοί
  • Ελλάδα
  • ΕΠΑΛ
  • Επιμόρφωση
  • Εργασία
  • Θέματα Εξετάσεων
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση
  • ΙΕΚ
  • ΙΕΠ
  • Κόσμος
  • Λύκειο
  • Μαθητές
  • Μεταθέσεις
  • Μεταπτυχιακά
  • Μηχανογραφικό
  • Νηπιαγωγείο
  • Νομοθεσία
  • Οικονομία
  • Πανελλαδικές
  • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Πρωτοβάθμια
  • Ροή
  • Σεμινάρια – MOOC
  • Στελέχη Εκπαίδευσης
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Συνταξιοδοτικό
  • Συντονιστές
  • Τεχνολογία
  • Τράπεζα θεμάτων
  • Τριτοβάθμια
  • Υγεία
  • Ύλη Εξετάσεων
  • Υπ. Παιδείας
  • Φοιτητές
  • Χρήσιμα
  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

© 2020 Newspedia.gr.

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά

© 2020 Newspedia.gr.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.