Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 12 Αυγούστου, 2022
  • Σύνδεση
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Έκοψαν 28.000 θέσεις από τα ΑΕΙ για να νομιμοποιήσουν τις συγχωνεύσεις και τα λουκέτα

6 Αυγούστου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ Αλ. Κόπτσης: 10ήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε 11 θεματικές ενότητες

Δεκαήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Στην «κλίνη του Προκρούστη» το 25% των τμημάτων ΑΕΙ με συνταγή Κεραμέως

Πέντε τμήματα με λιγότερους των 5 πρωτοετών, 13 με λιγότερους των 10 και 27 με λιγότερους των 20 θα έχουν φέτος τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Πέρσι συνολικά 16 τμήματα δεν είχαν κανέναν εισακτέο, ενώ άλλα 40 περίπου είχαν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Κοντολογίς με τα «μαγικά» του υπουργείου Παιδείας εξαφανίστηκαν στη διάρκεια των φετινών και των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων 28.000 θέσεις.

Μετά την εκκένωση… έρχεται η συρρίκνωση! Η υπουργός Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη στη βάση α) των αποτελεσμάτων της ΕΒΕ, β) των προτάσεων των ίδιων των ΑΕΙ, γ) της εισήγησης της ΕΘΑΑΕ που λαμβάνει υπ’ όψιν της και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Ο νόμος ν. 4957/ 2022  «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρυματα» για τη λειτουργία των πανεπιστημίων που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή ορίζει ως ένα από τα κριτήρια ύπαρξής τους τον δυσανάλογα μεγάλο ή μικρό ετήσιο αριθμό φοιτητών του εκάστοτε ΑΕΙ σε σύγκριση με τον αριθμό των μελών ΔΕΠ, καθώς και την ιδιαίτερα χαμηλή προτίμηση για εισαγωγή στα προγράμματα σπουδών τυπικής εκπαίδευσης που παρέχουν.

Η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ

Είναι γνωστό ότι το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει, εδώ και αρκετό καιρό, την «αναδιάταξη» του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κοντολογίς τη δραστική μείωση τμημάτων και σχολών αλλά και την αλλαγή του περιεχομένου και της κατεύθυνσής τους. Κατεύθυνση που οφείλουμε να επισημάνουμε πως δεν είναι ξένη από την ιδεολογική και πολιτική «γραμμή» της κυβέρνησης, όπως έχει διατυπωθεί στο προεκλογικό της πρόγραμμα.

Ήδη από το 2020 η Έκθεση Πισσαρίδη προτείνει ανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με συγκέντρωση των Πανεπιστημίων σε μεγαλύτερες μονάδες, ενώ η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως από πέρσι το φθινόπωρο και σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα που μας πέρασε έστελνε το ένα τελεσίγραφο μετά το άλλο προσπαθώντας να πείσει τους Πρυτάνεις να προτείνουν οι ίδιοι τα τμήματα που πρέπει να συγχωνευτούν-καταργηθούν.

Την αναγκαιότητα του «επανασχεδιασμού» του ακαδημαϊκού χάρτη με τη μέθοδο της «λιποαναρρόφησης» ήρθε σαν από μηχανής – Κεραμέως θεός να την πριμοδοτήσει ο μεγάλος αριθμός κενών θέσεων λόγω της θεσμοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που αποψιλώνει συνολικά πέρσι και φέτος περίπου 100 πανεπιστημιακά τμήματα.

Το newspedia.gr μεγαλώνει!

Κάνε Like στη σελίδα μας

Ετσι το ΥΠΑΙΘ νομιμοποιημένα θα σύρει τα «κενά» τμήματα στον «ανακριτικό» φακό της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), η οποία, σαν έτοιμη από καιρό, αναμένεται να εισηγηθεί μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας.

Το «ζύμωμα» της κοινής γνώμης

Δεν πέρασαν ούτε 10 μέρες από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων που εκτός του αποκλεισμού 37.000 υποψηφίων «κατασκεύασαν»  και περίπου 11.000 κενές θέσεις στα Πανεπιστημιακά Τμήματα και ξεκίνησαν τα «όργανα» από τη δημοσιογραφία της «αυλής και της οθόνης»:

Αντιγράφουμε από τον φιλοκυβερνητικό τύπο:

«Το γεγονός αυτό (των κενών θέσεων) φέρνει ξανά στην επικαιρότητα την ανάγκη σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης χωροταξικής αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, με πιθανό το αίτημα για κλείσιμο ή συγχωνεύσεις των «αδύναμων» επιστημονικών περιοχών ανάμεσά τους».

«Αυτό θα έπρεπε να είναι το περιεχόμενο της εισήγησης της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), η οποία δύο χρόνια μετά τη συγκρότησή της και την αλλαγή στην ηγεσία της παραμένει αδρανής»

«Η φετινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια ευλόγως τροφοδοτεί τη σφαίρα του δημόσιου διαλόγου με ερωτήματα περί της βιωσιμότητας των ακαδημαϊκών τμημάτων στα οποία εισάγεται ένας πολύ μικρός αριθμός φοιτητών και φοιτητριών»

Πέρα από την εικονική πραγματικότητα του ΥΠΑΙΘ

Φέτος, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πιστεύει ότι έχει δημιουργήσει ευνοϊκότερους όρους ώστε να αποσπάσει τη συναίνεσή τους (καθώς δεν θέλει να χρεωθεί η ίδια το κλείσιμο τμημάτων) στον «εξορθολογισμό» του ακαδημαϊκού χάρτη.

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Ο «εξορθολογισμός» του ακαδημαϊκού χάρτη της υπουργού Παιδείας καμιά σχέση δεν έχει με την ποιότητα των πανεπιστημιακών σπουδών, την ουσιαστική προώθηση της επιστήμης και της έρευνας.

  • Εχει να κάνει με την πενιχρότατη κρατική χρηματοδότηση, η οποία μάλιστα παρέχεται υπό την αίρεση της «αξιολόγησης» και σε ποσοστό 80% κατανέμεται με βάση «αντικειμενικά κριτήρια», ενώ το υπόλοιπο 20% διατίθεται μόνο εάν το Πανεπιστήμιο πιάσει τα «ποιοτικά» κριτήρια, που για το θεαθήναι μόνο τίθενται από τα ίδια τα Ιδρύματα, όταν είναι γνωστό ότι οι πιέσεις είναι αφόρητες, καθώς οι άξονες είναι προαποφασισμένοι.
  • Εχει να κάνει με τη στρατηγική της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, του προσανατολισμού των προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, της επιχειρηματικότητας στην οποία οφείλει να ορκίζεται το Πανεπιστήμιο του νέου ν. 4957/ 2022  «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρυματα»

Ο στόχος του υπουργείου είναι ένα μεγάλο τμήμα σχολών και τμημάτων να συγχωνευτούν, άλλα να υποβιβαστούν, άλλα να καταργηθούν, ενώ όσα μείνουν σε τίποτε δεν θα θυμίζουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Ο «εξορθολογισμός» made by Κεραμέως εκτός από λουκέτα και συγχωνεύσεις σημαίνει και δημιουργία τμημάτων δυο ταχυτήτων. Να τι προβλέπει το Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021: «Στο πλαίσιο διασύνδεσης με την αγορά εργασίας, δημιουργούνται προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας, με προσανατολισμό στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας και στην ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης».

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο alfavita.gr

Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Gov.gr – wallet: Διαθέσιμη για όλα τα ΑΦΜ η πλατφόρμα

Επόμενο άρθρο

Τραγωδία στη Ρόδο: Νεκρός πατέρας δύο ανήλικων παιδιών από αλλεργική αντίδραση μέσα στο νοσοκομείο

Σχετικά Άρθρα

Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ Αλ. Κόπτσης: 10ήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε 11 θεματικές ενότητες

12 Αυγούστου, 2022

Με το υπ. αριθμ. 100394/Ε3/11-8-2022 έγγραφο, το οποίο απέστειλε ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ στους Διευθυντές Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας, και στους...

Δεκαήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

12 Αυγούστου, 2022

Να γίνει επιμόρφωση  στους νεοδιορισθέντες μόνιμους εκπαιδευτικούς, καθώς και στους προσληφθέντες αναπληρωτές του σχολικού έτους 2022-2023, κατά το πρώτο δεκαήμερο...

Η διαδικασία εισαγωγής μαθητών στα εκκλησιαστικά σχολεία

12 Αυγούστου, 2022

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση η οποία ορίζει τη διαδικασία  εισαγωγής μαθητών στα εκκλησιαστικά σχολεία (Ε.Σ.)Ειδικότερα η απόφαση...

Των φρονίμων… ολίγα

12 Αυγούστου, 2022

«Στο όνομα της δημοκρατίας, παραβιάζονται κατάφωρα οι θεσμοί και επιστρέφουμε σε ένα τραυματικό παρελθόν που οπωσδήποτε θέλουμε να ξεχάσουμε»Οι αποκαλύψεις...

Εγκλημα στην Άρτα: Βρήκαν το αυτοκίνητο του 29χρονου που πυροβόλησε την πρώην σύζυγό του και σκότωσε τον πεθερό του

12 Αυγούστου, 2022

Άρτα: Γαμπρός σκότωσε τον πεθερό του και εξαφανίστηκε - Τι συνέβη πριν το φονικόΣοκαριστικές είναι οι πληροφορίες που έρχονται στο...

Επόμενο άρθρο

Τραγωδία στη Ρόδο: Νεκρός πατέρας δύο ανήλικων παιδιών από αλλεργική αντίδραση μέσα στο νοσοκομείο

29χρονη Φιλόλογος φέρεται να έβαλε τέλος στη ζωή της γιατί δεν έβρισκε δουλειά

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ Αλ. Κόπτσης: 10ήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε 11 θεματικές ενότητες

12 Αυγούστου, 2022

Δεκαήμερη επιμόρφωση αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

12 Αυγούστου, 2022

Η διαδικασία εισαγωγής μαθητών στα εκκλησιαστικά σχολεία

12 Αυγούστου, 2022
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita
  • Esos
  • Fresh Education
  • ipaidia
  • Viral
  • Webex
  • Αθλητικά
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Απόψεις
  • Βάσεις
  • Γλωσσομάθεια
  • Γονείς
  • Γυμνάσιο
  • Δευτεροβάθμια
  • Δημοτικό
  • Δια Βίου Μάθηση
  • Διορισμοί
  • Ειδήσεις
  • Ειδήσεις
  • Ειδική Αγωγή
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτική πολιτική
  • Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Εκπαιδευτικοί
  • Ελλάδα
  • ΕΠΑΛ
  • Επιμόρφωση
  • Εργασία
  • Θέματα Εξετάσεων
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτικά
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση
  • ΙΕΚ
  • ΙΕΠ
  • Κόσμος
  • Λύκειο
  • Μαθητές
  • Μεταθέσεις
  • Μεταπτυχιακά
  • Μηχανογραφικό
  • Νηπιαγωγείο
  • Νομοθεσία
  • Οικονομία
  • Πανελλαδικές
  • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Προβολή
  • Πρωτοβάθμια
  • Ροή
  • Σεμινάρια – MOOC
  • Στελέχη Εκπαίδευσης
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Συνταξιοδοτικό
  • Συντονιστές
  • Τεχνολογία
  • Τράπεζα θεμάτων
  • Τριτοβάθμια
  • Υγεία
  • Ύλη Εξετάσεων
  • Υπ. Παιδείας
  • Φοιτητές
  • Χρήσιμα
  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

© 2020 Newspedia.gr.

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Εκπαίδευση
    • Πρωτοβάθμια
    • Δευτεροβάθμια
    • Τριτοβάθμια
    • Ειδική Αγωγή
    • Συντονιστές
    • Ιδιωτική Εκπαίδευση
    • Μαθητές
    • Φοιτητές
  • Εκπαιδευτικοί
    • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι
    • Μεταθέσεις
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
    • Συνταξιοδοτικό
  • Απόψεις
  • Παιδεία & Πολιτική
    • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες
  • Δια Βίου Μάθηση
    • Επιμόρφωση
    • Γλωσσομάθεια
    • Ιδιωτικά
    • ΙΕΚ
    • Συνέδρια – Ημερίδες
  • Πανελλαδικές
    • Βάσεις
    • Θέματα Εξετάσεων
    • Μηχανογραφικό
    • Ύλη Εξετάσεων
    • Τράπεζα θεμάτων
  • Υπ. Παιδείας
    • Νομοθεσία
  • Ειδήσεις
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Οικονομία
    • Τεχνολογία
    • Υγεία
    • Αθλητικά

© 2020 Newspedia.gr.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.